اولین جلسه کمیته عالی مدیریت ریسک در شرکت فولاد اکسین خوزستان برگزار شد
اولین جلسه کمیته عالی مدیریت ریسک در شرکت فولاد اکسین خوزستان برگزار شد
اقتصادوتجارت : در اجرای مصوبات هیئت مدیره محترم شرکت اولین جلسه کمیته عالی مدیریت ریسک در شرکت فولاد اکسین خوزستان برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان: در اجرای مصوبات هیئت مدیره محترم شرکت و در راستای الزامات حاکمیتی شرکت ( Corporate governance ) اولین جلسه کمیته عالی مدیریت ریسک بمنظور شناسایی خطرات و مدیریت ریسک و فرصت ها با حضور مصطفی اسکندری رییس هیأت مدیره، معاونین و مدیران شرکت فولاد اکسین در محل سالن کنفرانس حوزه مدیریت برگزار شد.

بر اساس این گزارش: هدف از تشکیل جلسه این کمیته، تدوین راهکارها و استراتژی ها برای نحوه مدیریت ریسک و فرصت ها استراتژی ها، فرآیندها و عملیات کارخانه بر اساس رهنمودهای استاندارد ایزو ۳۱۰۰۰ می باشد.

در ابتدای جلسه که با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد، مهندس کریم ثابتی مدیر سیستم ها و استراتژی سازمانی با ارائه یک پرزنت مسیر راه مدیریت ریسک در شرکت را تبیین نمودند.

در ادامه مهندس بهرنگ اهدایی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان بیان کرد: بی شک مشارکت جدی و اهتمام ویژه معاونین و مدیران سایر واحدهای شرکت، تأثیر به سزایی در شناسایی خطرات، ارزیابی ریسک و فرصت ها خواهد داشت.

در همین راستا مصطفی اسکندری رییس هیأت مدیره شرکت ضمن تشکر از تشکیل جلسه بیان کرد: این کمیته از اهمیت بسیار بالایی در سازمان برخوردار است که باید و هر سازمان وجود داشته باشد و انشاالله با همت و همدلی کارکنان زحمت کش فولاد اکسین بتوانیم از بحران ها پیشگیری نماییم.

دکتر اسکندری از اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی برای آشنایی بیشتر کارکنان با نحوه مدیریت ریسک و فرصت ها گفت و تأکید کرد: حضور در جلسات کمیته ریسک را باید جدی گرفت و تقویم جلسات نیز جهت اعضاء محترم ارسال گردد و در نهایت گزارشات مربوطه جهت سهامدارن محترم ارسال گردد.

وی در پایان اهمیت و الزام مدیریت ریسک را برشمردند و دستوراتی به شرح زیر صادر نمود:

– تشکیل کمیته های تخصصی زیر مجموعه کمیته عالی، در حوزه های استراتژی، فرآیندی و عملیاتی

– ایجاد تقویم جلسات مدیریت ریسک

– تشکیل کلاس های آموزشی مدیریت ریسک

– ارائه گزارشات دقیق و منظم به کمیته عالی مدیریت ریسک