گام بلند شرکت پتروشیمی کارون در ایفای تعهد به مدیریت ایمنی فرایند
گام بلند شرکت پتروشیمی کارون در ایفای تعهد به مدیریت ایمنی فرایند
اقتصادوتجارت : در جلسه‌ای با حضور مدیر سلامت، ایمنی و محیط‌زیست گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، احکام انتصاب اعضای کمیته راهبری PSM شرکت پتروشیمی کارون اهدا شد.

به نقل از روابط‌عمومی پتروشیمی کارون، در تداوم استقرار سیستم مدیریت ایمنی فرایند (PSM)جلسه‌ای با حضور مدیر سلامت، ایمنی و محیط‌زیست گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون و اعضای کمیته راهبری PSM تشکیل شد.

در ابتدای جلسه، فرجادنیا رئیس امور HSE شرکت پتروشیمی کارون ضمن تشریح اقدامات انجام شده و قدردانی از مسئولیت‌پذیری مشاور مربوطه، با ارائه گزارش میزان پیشرفت پروژه بر لزوم استقرار این سیستم مهم در صنایع پتروشیمی بر تأثیر آن در کاهش حوادث فرایندی و پایداری تولید و نیاز امروز صنایع به استقرار این سیستم تأکید کرد.

در ادامه مهندس محمدعلی خادمیان بر لزوم مشارکت جمعی کلیه گروه‌ها در استقرار این سیستم مدیریتی تأکید و از اقدامات انجام شده مرتبط در شرکت پتروشیمی کارون قدردانی کرد.

مدیرعامل و رئیس کمیته راهبری PSM نیز با اشاره به فرایند خاص پتروشیمی کارون و درس‌آموزی از حوادث بزرگ صنایع دنیا، الزام به رعایت کلیه دستورالعمل‌های HSE و همچنین استقرار و جاری‌سازی اصول اساسی سیستم ایمنی فرایند را برای پروسس یونیک شرکت پتروشیمی کارون لازم و حیاتی دانست.

علیرضا صدیقی زاده با بیان اینکه اصول و فرهنگ ایمنی با مشارکت و مسئولیت‌پذیری جمعی همگی همکاران در بین کارکنان این مجموعه نهادینه شده و بلوغ سازمانی در این حوزه مشهود است، ایمنی فرایند را موضوعی غیرقابل‌جداسازی از تولید و عامل تداوم و پایداری تولید خواند.

در ادامه جلسه صفری، رئیس ایمنی فرایند مجتمع، گزارشی جامع از روند استقرار چهار المان مدیریت تغییر (MOC)، یکپارچگی سرمایه و قابلیت اطمینان (ASSET)، شناسایی خطر و ارزیابی ریسک (HIRA) و ایمنی پیش از راه‌اندازی (PSSR) ارائه کرد.

در این جلسه شرح وظایف اعضای کمیته راهبری PSM شرکت پتروشیمی کارون تشریح و احکام انتصاب ایشان اهدا و ابلاغ شد.