رشد ۷۶ درصدی پرتفوی بیمه‌های حمل و نقل، کشتی و هواپیما
رشد ۷۶ درصدی پرتفوی بیمه‌های حمل و نقل، کشتی و هواپیما
اقتصاد و تجارت : مدیر بیمه‌های حمل و نقل، کشتی و هواپیمای بیمه دانا، از رشد 76/۶ درصدی پرتفوی این مدیریت در بخش بیمه های حمل و نقل در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

اقتصاد و تجارت ؛وی با اشاره به تحقق ۶۱ درصدی بودجه بخش حمل و نقل این مدیریت در مدت یاد شده اظهار داشت: نسبت خسارت این مدیریت در سال گذشته ۱۴ درصد بود که امسال به رغم رشد ۷۶/۶ درصدی پرتفوی، به ۹ درصد کاهش یافته است. این در حالیست که در بخش کشتی از نظر تعداد بیمه نامه ۶۲ درصد و از لحاظ مبلغ ۱۶۹ درصد رشد داشتیم.

علیجانی گفت: اگر بخواهیم عملکرد شرکت های بیمه حوزه حمل و نقل را در طول ۵ ماه امسال مورد ارزیابی قرار دهیم، بیمه دانا با ۶۲ درصد رشد، جایگاه دوم را در صنعت بیمه کسب کرده است.

مدیر بیمه‌های حمل و نقل، کشتی و هواپیمای بیمه دانا، سهم ۹ درصدی این مدیریت در صنعت بیمه، با کسب رتبه سوم را یادآور شد و در عین حال افزود: با کمک مرکز فاوا، سامانه صدور بارنامه وانت بارها را در صنعت بیمه طراحی و به مرحله اجرا در آورده ایم تا از این پس، بارنامه ها در بستر الکترونیکی تامین شده در بیمه دانا صادر شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۲/۵ درصد پوشش بیمه ای صادرات کل گاز کشور و ۵ درصد پوشش بیمه ای صادرات نفت خام توسط بخش حمل و نقل بیمه دانا انجام می‌شود،اظهار داشت: این مدیریت در بخش بیمه متصدیان حمل و نقل موفق شده تا با چندین شرکت بزرگ در عرصه حمل و نقل جاده ای کشور قرارداد منعقد نماید.

علیجانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به استراتژی آموزشی این مدیریت گفت: با تلاش های انجام شده تاکنون توانسته ایم به ۳۰۰ نفر از کارشناسان، نمایندگان و اعضای شبکه فروش، آموزش های لازم را ارائه کنیم که این آموزش ها عمدتاً هم از طریق بستر نرم افزاری شرکت و هم از بستر ابزارهای گوگل انجام شده است.

مدیر بیمه‌های حمل و نقل،کشتی و هواپیما همچنین، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ آنلاین با نمایندگان، روسای شعب و سرپرستان مناطق، آسیب شناسی چگونگی توزیع بودجه در شعب و بین نمایندگان، ایجاد شبکه های اجتماعی برای شعب با هدف آشنایی با مشکلات و بررسی و رفع آنها را از سایر اقدامات انجام شده این مدیریت عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۲ درصد از مناقصات وارد شده به شرکت مربوط به حوزه بیمه های باربری است، افزود: به منظور مقابله با تحریم ها، این مدیریت اقدام به افزایش حجم فروش بیمه‌نامه‌های مسئولیت حمل و نقل کالای داخلی کرده که البته این برنامه ریزی در سال گذشته انجام گرفت و خوشبختانه امسال به بار نشست تا در نهایت بتوانیم از اثرات منفی تحریم ها جلوگیری کنیم.