لوگوموشن چیست و چه کاربردی دارد؟
لوگوموشن چیست و چه کاربردی دارد؟

به گزارش محمدشایان محمد رضایی خبرنگار شبکه اقتصاد و تجارت در دنیای امروزی بیش از هر…

به گزارش محمدشایان محمد رضایی خبرنگار شبکه اقتصاد و تجارت

در دنیای امروزی بیش از هر زمان دیگری، مصرف‌کنندگان به صورت دیجیتالی با برندها در تعامل هستند. دلیل این امر نیز پیشرفت‌های فناوری است. حالا برندها می‌توانند از امکانات موجود به منظور ارائه‌ی اثری ماندگار که در ذهن مخاطب باقی بماند، بهره ببرند.

متحرک‌سازی لوگو می‌تواند به مخاطبان کمک کند اطلاعات بیشتری در مورد برند در اختیار داشته باشند. لوگوموشن توانایی دارد داستان پشت برند را به افراد نشان و ماهیت کسب‌و‌کار را بیش از یک لوگوی ثابت توضیح دهد.

در این مقاله قصد داریم درباره لوگو موشن Logo Motion و کاربردهای آن صحبت کنیم تا بیشتر از گذشته با آن آشنا شوید. پس تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

لوگو موشن چیست؟

لوگو شناسه بصری هر برند محسوب می‌شود و نشان‌دهنده اهداف و محصولات شرکت است. یک لوگوی عالی می‌تواند به مخاطبان کمک کند بیشتر با برند ارتباط بگیرند.

حال تصور کنید به جای تصویری ثابت، لوگوی برند متحرک باشد و باعث شود مصرف‌کنندگان توجه بیشتری به آن داشته باشند. لوگو موشن (یا لوگوی متحرک)، به سادگی تصویر لوگوی برند را می‌گیرد و با اضافه کردن موشن گرافیک یا انیمیشن به طرح، آن را تعاملی‌تر می‌کند.

البته این لوگو تنها برای شرکت‌ها نیست و تولیدکنندگان محتوا و افرادی که برند شخصی دارند نیز از آن استفاده می‌کنند. احتمالاً در ویدئوهای یوتیوبر محبوبتان قسمت انیمیشنی نیز وجود دارد که در زمانی بسیار کوتاه اطلاعاتی درباره کانال وی به کاربر نشان می‌دهد؛ این هم نیز نمونه‌ای از لوگو موشن یا لوگو اینترو است.

لوگو موشن چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که کمی قبل گفتیم، لوگو موشن می‌تواند در معرفی برند و داستان پشت آن کاربرد داشته باشد. اما آیا کاربردهای دیگری نیز دارد و اصلاً ما چرا باید از لوگو اینترو استفاده کنیم؟

در ادامه بعضی مواردی را که می‌توان در آن‌ها از لوگو موشن استفاده کرد، فهرست کردیم.

امضای ایمیل

یکی از کاربردهای لوگو موشن اضافه کردن آن به ایمیل است. بدین شکل افرادی که پیام را دریافت می‌کنند به سرعت متوجه می‌شوند که کدام برند به آن‌ها ایمیل ارسال کرده و همچنین به دلیل ماهیت لوگوهای متحرک، آن را بیشتر به خاطر می‌سپارند.

درواقع باید لوگو موشن خود را به صورت Gif درآورده و آن را به ایمیل خود اضافه کنید.

اینترو/ اوترو ویدئو

یکی از کاربردهای لوگو موشن که بسیاری از ما حداقل یک‌بار با آن برخورد کرده‌ایم، اینترو  Intro و اوترو Outro ویدئوهای یوتیوب است. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا برای اینکه بتوانند برند شخصی خود را بیشتر به مخاطبان نشان دهند از این تکنیک استفاده می‌کنند.

وب سایت

وب‌سایت نیز مکان مناسبی برای قرار دادن لوگو موشن است. هنگامی که فردی وارد سایت می‌شود، لوگویی متحرک می‌تواند توجه او را جلب کند و باعث شود به برند علاقه‌ بیشتری نشان دهد.

در بسیاری از سایت‌ها شاهد استفاده از لوگو موشن هستیم و این مسئله نشان می‌دهد که استفاده از آن نتیجه‌ی مثبتی دارد.

شبکه‌های اجتماعی

قرار دادن لوگو موشن در شبکه‌های اجتماعی می‌‎تواند به بازنشر بیشتر آن کمک کند. همچنین کاربرانی که قصد دارند نام برندتان را در اپلکیشنی مانند اینستاگرام جست‌وجو کنند، لوگوی متحرک شما را مشاهده خواهند کرد و احتمالاً در ذهنشان باقی می‌ماند.

نکات مهم ساخت لوگو موشن

اگر قصد دارید برای برند شخصی یا کسب‌وکار خود لوگو موشن بسازید، باید به چند نکته مهم توجه کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱٫تا حد امکان کوتاه اما زیبا و تأثیرگذار

۲. درک سبک و انواع لوگو موشن

۳. اهمیت بالای برندسازی

۴. تأثیرگذاری خوب در نگاه اول