دستاوردها و عملکرد تحسین‌برانگیز بیمه پارسیان
دستاوردها و عملکرد تحسین‌برانگیز بیمه پارسیان
اقتصادوتجارت : موفقیت‌ها و عملکرد تحسین‌برانگیز بیمه پارسیان را می‌توان نتیجه اجرای برنامه‌های فناورمحور در ارائه خدمات و محصولات جدیدی عنوان کرد که برای اولین بار در صنعت بیمه کشور با جدیت دنبال و اجرا می‌شود. پارسیان، با ارائه خدمات ویژه، به حفظ سرمایه‌های ملی کشور اهتمام می‌ورزد و در حوزه بیمه نفت و انرژی جزو شرکت‌های فعال محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصادوتجارت ؛ بیمه پارسیان یکی از شرکت‌های بیمه معتبر و فعال در ایران است که در زمینه بیمه های اموال، مسئولیت و اشخاص فعالیت دارد. این شرکت با سرمایه ۱۳ هزار میلیارد ریال و با حضور بانک پارسیان، لیزینگ پارسیان، شرکت سرمایه گذاری تدبیر، صبا تامین پارسیان و گروه مالی بانک پارسیان در حوزه بیمه فعالیت می‌کند.

این شرکت در برخی از رشته‌های بیمه‌گری دارای بالاترین سهم بازار و یکی از مهمترین شرکت‌های بیمه‌گری در صنعت بیمه ایران است. این شرکت فعال در صنعت بیمه، با سرمایه‌گذاری از محل ذخایر و اندوخته‌های فنی و قانونی خود، در حوزه بیمه فعالیت می‌کند و سرمایه‌گذاری‌هایش را بر اساس مقررات انجام می‌دهد.

پارسیان با داشتن پورتفوی متنوع، در حوزه‌های مختلف عملکرد موفقی را از جمله در حوزه نفت و انرژی از خود برجای گذاشته است. رتبه برتر پارسیان در صدور بیمه‌نامه‌های نفت و انرژی با توجه به جایگاه ویژه صنعت نفت در ایران، حضور بانک، بیمه و دیگر بنگاه‌های مالی در این حوزه، نشان از توانمندی و قدرت پارسیان به عنوان یک بنگاه اقتصادی و مالی است.

این شرکت بورسی بیمه‌ای با تأسیس مدیریت تخصصی بیمه نفت و انرژی در سال‌های اخیر، بهبود و تخصصی کردن بیمه‌نامه‌های این رشته را به عنوان اهداف خود مطرح کرده است. بیمه پارسیان که در سال ۱۳۹۹، حدود ۷ درصد از پورتفوی خود را معادل حدود دو هزار و ۴۴۶ میلیارد ریال به رشته نفت و انرژی اختصاص داده بود، در سال ۱۴۰۰، این رقم به حدود ۴ درصد و دو هزار میلیارد ریال کاهش یافت. اما در سال ۱۴۰۱، با رشد رقمی به دو هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال رسید.

بیمه پارسیان در سالهای اخیر در این حوزه فعال بوده و در سال جاری، عملکرد شرکت در این حوزه پررنگ تر شده و سبب شد تا این شرکت در صدور بیمه نامه های نفت و انرژی رتبه اول را به دست بیاورد. شرکت بیمه پارسیان در فصل بهار ۱۴۰۲ با صدور بیمه‌نامه‌های نفت و انرژی، در میان شرکت‌های صنعت بیمه حاضر در بورس، رتبه اول را کسب کرده است.

طبق آمار منتشر شده در کدال، حق بیمه صادره در این رشته برای بیمه پارسیان بالاترین میزان را در سه ماهه اول سال جاری به خود اختصاص داده است. شرکت بیمه پارسیان، با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، خدمات جدیدی را ارائه کرده و فرآیند دریافت بیمه‌نامه و پرداخت خسارت را بهبود بخشیده است. به همین منظور این شرکت بیمه با رونمایی از ۳ محصول جدید خود با نام‌های «چتر همراه پارسیان»، «قلک» و «کروکی آنلاین» -که دو محصول آخری از اولین‌های صنعت بیمه کشور می‌باشد- اثبات کرد که این اقدامات باعث افزایش اعتماد و رضایت مشتریان شده است. افتخارات و دستاوردهای بیمه پارسیان بیمه پارسیان در سال‌های مختلف به دستاوردهای و افتخارات متعددی دست یافته است، که شامل دریافت تندیس‌ها و جوایزی مانند تندیس سیمین، تندیس زرین، گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، نشان عالی مدیر شایسته ملی، نشان مسئولیت‌پذیری اجتماعی و نشان‌های بین‌المللی کیفیت و اعتبار در ارائه خدمات بیمه ای می‌شود.

همچنین بیمه پارسیان در رتبه دوم ارزیابی انفورماتیک شرکت‌های بیمه، دریافت لوح تقدیر از نهمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری و برگزیده یازدهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران و عنوان برند ارزشمند ایران قرار گرفته است. در کنار این دستاوردها، بیمه پارسیان در مجامع مختلفی همچون جشنواره‌های ملی بهره‌وری، مدیریت سلامت اداری، برند محبوب مصرف‌کنندگان و جایزه جهانی سازمان‌های دانشی برتر (MAKE)، به عنوان برنده تندیس، جایزه و تقدیر شرکت کرده است.

فعالیت بیمه پارسیان شامل انجام کلیه امور بیمه‌های بازرگانی اعم‌ از بیمه‌های اموال، مسئولیت و اشخاص است. این شرکت در سال ۱۳۸۹ در سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرفته شد و در حال حاضر با داشتن ۹۹۹ نفر پرسنل مستقیم و ۲۹ مجتمع بیمه‌ای، ۲ میز مشارکتی بیمه در بانک، ۳۱ شعبه و ۲۳۰۰ نماینده فعال، فعالیت خود را ادامه می‌دهد. شرکت بیمه پارسیان با ثبت یک عملکرد مطلوب و روندی رو به رشد در رسیدن به اهداف از پیش‌تعیین شده در مسیر افزایش سرمایه گذاری، سودآوری و تحول دیجیتال و بهبود فرآینده، رشد درآمد و سطح توانگری مالی طرح‌های آتی خود را برنامه‌ریزی کرده است.