درآمد مالیاتی دولت سیزدهم تا ۶۰ درصد افزایش یافته است
درآمد مالیاتی دولت سیزدهم تا ۶۰ درصد افزایش یافته است
اقتصادوتجارت : سخنگوی دولت گفت: ۵۲ درصد منابع بودجه مالی دولت در هفت ماه نخست امسال از محل اخذ مالیات تأمین و درآمد مالیاتی دولت سیزدهم نیز تا ۶۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نمایشگاه روایت پیشرفت در مجموعه باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم اظهار داشت: در حوزه وابستگی به نفت تلاش شد تا این امر کاهش یابد و در این راستا ۱۸ میلیون درگاه پرداخت در کشور که هیچ‌گونه مالیاتی پرداخت نمی‌کردند ساماندهی شد.

سخنگوی دولت با اشاره به افزایش سالانه درآمدهای مالیاتی کشور و کاهش وابستگی به نفت، افزود: نتیجه شفاف‌سازی مالی در عرصه کسب‌وکارها این شد که تا قبل از این دولت، ۵/۲ میلیون مؤدی مالیاتی داشتیم که امروز این عدد به ۹ میلیون مؤدی رسیده و درآمد مالیاتی دولت تا ۶۰ درصد افزایش یافته است که نتیجه این امر را می‌توان در وابستگی کم‌تر دولت به درآمد نفتی مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه بودجه کشور را به نفت معطوف نکردیم تا در صورت تحریم خرید نفت بودجه کشور دچار مشکل نشود، تصریح کرد: در این راستا ۵۲ درصد منابع بودجه مالی دولت در هفت ماه نخست امسال از محل اخذ مالیات تأمین شده و هزینه فروش نفت ذخیره شده است.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه ۷ درصد کاهش دریافت مالیات از تولیدکنندگان را داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: به جای افزایش نرخ مالیات به دنبال شناسایی مؤدیان جدید و کشف فرارهای مالیاتی بوده‌ایم.