افزايش رضايت مشتري با اتصال آنلاین موارد کیفی شبکه از نمایندگی به سازنده
افزايش رضايت مشتري با اتصال آنلاین موارد کیفی شبکه از نمایندگی به سازنده
اقتصادوتجارت : مهندس شيرخدايي معاون كيفيت شركت ساپكو ضمن ارائه برنامه‌هاي ۴ گانه طرح تحول كيفي شركت ساپكو در سال 1401، اظهار داشت: با اصلاح استراتژی‌های تامین ساپکو بر مبنای گروه‌بندی مهندسی قطعات، ایجاد تمایز سیستماتیک در سیاست‌های تامین قطعات بین گروه‌های مختلف و کاهش حداقل 30 درصدی PPM شش ماهه خط تولید (برگشتی قطعه در یک میلیون)، مورد انتظار است .

وي بهبود فرایند شناسایی و رفع ایرادات حاد کیفی با تشکیل تیم‌های تخصصی واکنش سریع در سطح “سیستم خودرویی” را به عنوان دومين برنامه طرح تحول كيفي عنوان كرد و افزود : با اين رويكرد ، بهبود حداقل ۳۰ درصدی شاخص C100 سه ماهه( برگشتی یکساله گارانتی از خدمات پس از فروش)، کاهش زمان ماندگاری خودرو در نمایندگی و کاهش مراجعه به نمایندگی در خودروهای هدف با کارکرد کمتر از ۶ ماه یا ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد برنامه‌ريزي شده است .
مهندس شيرخدايي ، اتصال آنلاین موارد کیفی شبکه از نمایندگی به سازنده ‌از جمله ديگر برنامه‌هاي معاونت كيفيت ساپكو مطرح كرد و اظهار داشت: در صورت بروز ایراد در خط تولید، شبکه و … مطابق دستورالعمل جرائم کیفی با سازنده برخورد خواهد شد و افزایش رضایت مشتری بواسطه افزایش حساسیت زنجیره تامین و تسریع در شناسایی و رفع ایراد و مدیریت بهینه هزینه‌های گارانتی مد نظر قرار گرفته است.

معاون کیفیت ساپکو ، تشدید نظارت کیفی بر تامین‌کنندگان دارای قطعه با نمره عملکرد کمتر از ۷۵ را به عنوان چهارمین برنامه اين معاونت در راستاي بهبود حداقل ۳۰ درصدی نمره عملکرد سازندگان حائز ریسک عنوان كرد و گفت: پيرو الزامات طرح تحول كيفي در سال ۱۴۰۱، قطعات را با کیفیت یکنواخت و با الزامات تعریف شده می‌پذیریم.