۲۴۷ میلیارد تومان برای بیماران خاص هزینه شد/ رضایت صد درصدی از طرح دارورسان
۲۴۷ میلیارد تومان برای بیماران خاص هزینه شد/ رضایت صد درصدی از طرح دارورسان
اقتصادوتجارت : مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: ۲۴۷ میلیارد تومان از دی ماه سال گذشته تاکنون از صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج برای هزینه درمان این بیماران در تهران پرداخت شد.

علیرضا نمازی روز شنبه در یک نشست خبری افزود: بیشترین اعتبار از صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج به مبتلایان به سرطان و دیابت هزینه شده است، اگر هزینه دارو و درمان بیمار بیشتر هم شود، کارگروههایی برای پرداخت هزینه اضافه تر به بیمار تشکیل می شود و در صورت بررسی و تایید، به آنها پرداخت خواهد شد.

۷۲ هزار بیمار خاص نشان دار شدند

وی با بیان اینکه ۷۲ هزار نفر در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج را نشان دار کردیم، اظهار داشت: این بیماران از خدمات ویژه صندوق بهره مند می شود، در گذشته ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر بیمار تالاسمی، پیوند کلیه، کبد، سرطان و غیره داشتیم که در حال حاضر ۱۰۷ بیماری شناسایی شدند و ۵۷ بیماری در سامانه‌های بیمه‌ای قرار گرفته است.

نمازی تصریح کرد: همچنین خدمات درمانی جدید شامل پانسمان بیماران پروانه ای، شیمی درمانی، رادیوتراپی، دندانپزشکی و خدمات سرپایی برای بیماران خاص قرار گرفته و بیماران فرانشیز با درصد کمی را پرداخت می کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار خدمت صندوق حمایت از بیماران خاص و سعب العلاج در سامانه‌ها بارگزاری شده و برخی از این بیماریها بیش از ۹۵ درصد پوشش بیمه‌ای دارند. اگر بیماری مبلغ بیشتری برای درمان هزینه کنند می‌تواند با مراجعه به سامانه شهروندی و بارگزاری اسناد و مدارک یا مراجعه به ادارات استان مدارک را به دست ما برسانند تا در کمیته استانی بررسی و مطرح شود و تا سقف ۵۰ میلیون تومان به آنها کمک شود.

رضایت صد درصدی از طرح دارورسان

نمازی درباره اجرای طرح دارو رسان برای بیماران خاص، گفت: این طرح برای دسترسی راحت تر بیماران به دارو در حال اجرا بوده و تاکنون ۴۰۰ بیمار مبتلا به ام اس، دارو را درب منزل دریافت کرده و رضایت صد درصدی از این طرح داشتند.

وی با بیان اینکه رضایت کامل بیمار برای تحویل دارو درب منزل بسیار مهم است، اظهار داشت: آمادگی داریم در راستای طرح دارو رسان، داروهای بیماران تالاسمی، هموفیلی و پیوند کلیه را نیز درب منزل تحویل دهیم.

از ۲۴ اردیبهشت ماه هفته جوانی جمعیت آغاز می‌شود که در این زمینه هم کارهای بزرگی انجام شده است. در زمینه موضوعات جمعیتی در حالت بحران سالمندی قرار دا.ریم و باید برای این موضوع و حفظ و جوانی جمعیت برنامه‌ریزی کنیم. در مورد سالمندی می‌گویند اگر ۸ تا ۱۳ درصد جمعیت یک کشور بالای ۶۰ سال باشد، جمعیت سالمند است و الان در کشور ۱۱ میلیون نفر سالمند داریم؛ در اصل به مرحله سالمندی خواهیم رسید که چالش و سونامی بزرگی است و باید سیاست کلی برای برون‌رفت از آن در نظر گرفت.