گردهمایی «ومعادن»، «کچاد» و «کگل» برای “تجلی” بورس و معدن
گردهمایی «ومعادن»، «کچاد» و «کگل» برای “تجلی” بورس و معدن
اقتصادوتجارت : «تجلی»، اولین شرکت پروژه‌محور بازار سرمایه است و سهام آن با پشتوانه نمادهای بزرگ و بنیادی بازار بورس همچون «ومعادن»، «کچاد» و «کگل» است. پذیره‌نویسی سهام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات نماد «تجلی» از طریق عرضه عمومی سهام از اوایل آذر از طریق سامانه معاملات فرابورس ایران آغاز می‌شود.

گزارش اقتصادوتجارت ،مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد درخصوص پذیره نویسی سهام شرکت تجلی در فرابورس گفت: پذیره‌نویسی سهام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات نماد «تجلی» از طریق عرضه عمومی سهام از اوایل آذر از طریق سامانه معاملات فرابورس ایران آغاز می‌شود.

نادری گفت : رسالت اصلی تجلی هدایت سیل عظیم نقدینگی سرگردان موجود در جامعه به سمت تولید است. این روند علاوه بر حل مسئله تامین مالی پروژه‌ها و توسعه صنعت کشور، موجب مشارکت مستقیم سهامداران در اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی شده و سودآوری قابل قبولی را برای سهامداران به همراه خواهد داشت.

مدیر عامل ومعادن بیان کرد: مجموعه تجلی دریچه ای به سمت بازاری است که تاکنون نبوده است، الان از بازار سرمایه می توان تامین مالی کرد.

وی گفت: عرضه تجلی از چند جهت اقدام مثبتی است، با عرضه عمومی سهام «تجلی» هم اجرای پروژه‌های بزرگ معدنی و صنعتی خصوصاً در زنجیره فولاد شدت خواهد گرفت و گام مهمی در راستای توسعه پایدار کشور و ایجاد مشاغل جدید برداشته خواهد شد و هم فضا برای سرمایه‌گذاری مولد سهامداران و مشارکت آن‌ها در خلق ثروت جدید برای آحاد جامعه مهیا خواهد شد.

بزرگترین افزایش سرمایه تاریخ بورس با “تجلی” رقم می خورد

نادری در پایان اظهار کرد: شکل‌گیری اولین شرکت سهامی عام پروژه در کشور، یعنی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات از افتخارات هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است. ایجاد و عرضه سهام این شرکت در بورس، گام مهمی در مسیر توسعه صنعت کشور از طریق جلب مشارکت حداکثری آحاد جامعه، شریک کردن مردم در پروژه‌های پربازده معدنی و هدایت نقدینگی به مسیر تولید است. از تمام کسانی که در این اقدام کمک‌کردند تشکر میکنم که در مجموعه هایی حضور دارند که با معادن و فلزات مشارکت کردند.

علی اکبری، مدیرعامل تجلی در ادامه نشست خبری پذیره نویسی سهام شرکت تجلی در فرابورس بیان کرد: فکر ایجاد تجلی از زمانی شکل گرفت که نقدینگی افزایش زیادی داشت و به دنبال هدفمند کردن آن بودیم. بدین شکل تورم کاهش پیدا می‌کند و نقدینگی در کشور کنترل می‌شود. از سوی دیگر، بازار سرمایه نقدشوندگی بالایی دارد و هر زمان که سهامدار نقدینگی بخواهد به‌راحتی می‌تواند سهامش را نقد کند.

وی افزود:درحال حاضر شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، پروژه‌های زنجیره فولاد از معدن تا نورد، شامل گندله‌سازی، تولید آهن اسفنجی و فولادسازی را در دست احداث دارد و از پروژه‌های آتی آن می‌توان به ساخت اسکله بندر عباس و اکتشاف و استخراج از معادن جدید اشاره کرد.

علی اکبری ادامه داد: ۵۱ درصد از سهام تجلی متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات نماد «ومعادن»، ۱۷ درصد آن متعلق به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر نماد «کگل» و ۱۷ درصد آن متعلق به شرکت معدنی و صنعتی چاردملو نماد «کچاد» است.

وی افزود : «تجلی»، اولین شرکت پروژه‌محور بازار سرمایه است و سهام آن با پشتوانه نمادهای بزرگ و بنیادی بازار بورس همچون «ومعادن»، «کچاد» و «کگل» است.

معرفی اولین شرکت پروژه محور بورس از افتخارات (ومعادن) است

مدیرعامل شرکت تجلی ادامه داد:شرکت تجلی با افزایش سرمایه ۶۲۰ هزار درصدی، بزرگترین افزایش سرمایه تاریخ بورس را به نام خود ثبت کرد. با این افزایش سرمایه، سرمایه «تجلی» از یک میلیارد تومان به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

علی اکبری در پایان بیان کرد:روشی که ما برای تامین مالی انتخاب کرده ایم از روش هایی است که با روش های قبلی متفاوت است و یک شرکت پروژه محور با یک شرکت تولیدی که یک پروژه هم اجرا می کند، فرق دارد. سعی کرده ایم وجوه مان را از طریق افزایش سرمایه به دست بیاوریم.

در ادامه این نشست خبری مهندس تقی زاده مدیرعامل «کچاد» همچنین در خصوص شرکت تجلی که سهام آن تا دو روز دیگر در فرا بورس عرضه می شود گفت : این شرکت پروژه محور برای اولین بار است که در کشور ایجاد شده است و چادرملو با تمام توان خود از برنامه ها و طرح های صنعتی آن حمایت می کند .

مهندس تقی زاده همچنین تصریح کرد در حال حاضر بالغ بر ۸۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه در دست اقدام دارد که پیمانکار بخشی از آنها مشخص شده و سایر طرح ها نیز انشالله تا پایان بهمن ماه به نتیجه خواهد رسید و اولویت اصلی ما مشارکت تجلی دراین پروژه ها است .

مهندس تقی زاده در ادامه این نشست با اشاره به اینکه، متاسفانه کشور با خشکسالی مواجه است و امروز آب یکی از دغدغه‌های اصلی مقامات عالی رتبه کشور است افزود: ابر پروژه خط انتقال آب شیرین خلیج فارس قادر است حداقل ۶۰۰ هزار متر مکعب آب درشبانه روز به مناطق مرکزی و کم آب کشور انتقال دهد .

وی با بیان اینکه چادرملو هم اکنون تنها از آب انتقالی خلیج فارس در صنایع خود استفاده می کند و آماده است در تکمیل و آبرسانی به سایر مناطق کشور با ملاحظات اقتصادی مشارکت نماید تصریح کرد : هم اکنون با برنامه در دست اقدام خود در نظر داریم با همکاری و مشارکت شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی کشور ساخت ممبران های آب شیرین کن را که یکی از مهمترین قطعات سیستم های شیرین سازی آب است در داخل کشور تولید کنیم