گام‌های موثر بانک صادرات ایران در مسیر توسعه اقتصادی کشور
گام‌های موثر بانک صادرات ایران در مسیر توسعه اقتصادی کشور
اقتصادوتجارت : بانک صادرات ایران با توجه به تجربه بیش از هفت دهه خدمات مالی و بانکی سهم برجسته‌ای در تامین مالی زیرساخت‌های اقتصادی کشور داشته است و در حال حاضر، حمایت از تولید و توسعه پایدار در واحدهای تولیدی و صنعتی کشور و کمک به تکمیل زنجیره تامین مالی این واحدها را به انجام می‌رساند.

به گزارش شبکه خبری اقتصادوتجارت ، نقش بانک صادرات ایران در اقتصاد کشور به عنوان یکی از ارزشمندترین نهادهای تامین مالی و حمایتی واحدهای صنعتی کشور برای همراهی، همکاری و عملیاتی کردن طرح‌های توسعه‌ای اقدامات ارزنده‌ای را به انجام می‌رساند. این بانک با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نظام بانکی در حمایت از تولید همواره تلاش کرده است تا در حد توان، به تناسب شرایط نقدینگی و اعتبار موجود برای حل معضلات واحد‌های تولیدی گام بردارد.

بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های کشور و داشتن گسترده‌ترین شبکه جغرافیایی شعب داخلی و خارجی، تعداد مشتریان حقیقی و مشتریان صنعتی و همچنین سهم از صنعت کشور در رده برترین بانک‌های کشور است و سهم آن از تولید و تولید ناخالص داخلی سهم قابل‌توجهی است و مجموعه‌هایی که با مشارکت بانک صادرات ایران تاسیس شده‌اند و مجموعه‌هایی که با تامین مالی و سرمایه درگردش این بانک در حال تولید هستند، بخش قابل ملاحظه‌ای از اقتصاد کشور را شامل می‌شوند که این سابقه درخشان شایسته قدردانی است.

مدیریت بهینه منابع برای توسعه تولید واشتغال همواره هدف اصلی بانک صادرات ایران بوده و در این مسیر توجه به هدایت اعتبارات به بخش تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، تنوع بخشی به شیوه‌های تامین مالی، بهبود کیفیت رابطه بانک با مشتری، تسهیل دسترسی خانوارها و تولیدکنندگان به منابع بانکی، از اصول این بانک می‌باشد.
به همین منظور، تیم مدیریتی جدید این بانک با سفر به استان‌هایی همچون سمنان و قزوین را با هدف تامین مالی موردنیاز واحدهای معدنی، صنعتی و تولیدی در مسیر توسعه اقتصادی کشور و اشتغالزایی را تاکنون به انجام رسانیده است.

اعلام آمادگی بانک صادرات ایران از خطوط نورد و پروفیل شهرک‌های صنعتی استان سمنان، تفاهم‌نامه حمایتی و تامین مالی چادرملو، تلاش مدیران بانک برای حل مشکلات صندوق تامین آتیه کارکنان، برنامه‌ریزی برای توسعه کارخانه نورد و پروفیل مازندران و تخصیص منابع موردنیاز واحدهای تولیدی بوشهر برای حضور قدرتمندانه این بانک در عرصه حمایت از تولید و اشتغال در این صنایع و تسهیل تامین زنجیره مالی با استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این بانک در محصولات نوین از جمله این موارد می‌باشد.

بانک صادرات ایران تلاش می‌کند تا در زنجیره تأمین مالی تولید، پیشگام باشد. زنجیره تامین مالی در بانک صادرات ایران صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در خلق نقدینگی در اقتصاد ایران دارد و مدیران این بانک تصمیم دارند تا تامین مالی مدنظر واحدهای تولیدی را با خلق نقدینگی کمتر و ارزش افزوده بیشتر در تولید، ایجاد کنند.

این بانک در تمامی مقاطع آمادگی خود را برای مانع‌زدایی از تولید، اشتغال‌زایی و کمک به تحقق اهداف توسعه‌ای و حمایتی دولت با تاکید بر اهمیت جذب منابع و هدایت موثر نقدینگی به سمت تولید و اشتغال در کشور، اعلام کرده است.

یکی از طرح‌های جدید بانک صادرات ایران با هدف تسهیل پرداخت تسهیلات کوتاه‌مدت برای حمایت از صاحبان مشاغل و کسب و کار طرح تیمچه است که طی آن اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با حداقل سه ماه سپرده‌گذاری در شعب بانک، به میزان ۲۵۰ درصد معدل موجودی خود تسهیلات ۳ ماهه دریافت کنند. علاوه براین متقاضیانی که تسهیلات دریافت کرده‌اند، بلافاصله با تسویه آن در سررسید و نگاهداشت موجودی، به فواصل سه ماهه متوالی تا ۵۵۰ درصد میانگین سپرده خود، این تسهیلات را تمدید کنند.