پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی با وحدت رویه و هم‌افزایی حداکثری نهادهای مسئول
پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی با وحدت رویه و هم‌افزایی حداکثری نهادهای مسئول
اقتصادوتجارت : شهردار منطقه ۱۶ اظهار داشت: قرارگاه اجتماعی منطقه در راستای بهسازی فضاهای بی‌دفاع شهری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سطح محلات نه گانه، با حضور نماینده دادستان تهران، فرماندهان ناحیه و حوزه‌های بسیج سطح منطقه، روسای کلانتری‌های سطح منطقه، پلیس پایگاه ۷ مبارزه با مواد مخدر و جمعی از معاونین و مدیران منطقه برگزار شد.

سید مرتضی روحانی در ابتدای این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: ما هر آنچه که داریم از خون شهداست، در منطقه شهید پرور ۱۶ در مبحث قرارگاه اجتماعی، هر اقدامی که انجام گرفته یا انجام می شود مهم است. پیش از وقوع آسیب اجتماعی می بایست کاری شود تا زمینه ایجاد آن و یا پیشگیری از وقوع آن انجام پذیرد.

وی افزود: در این جلسه پیگیری آخرین وضعیت مصوبات جلسه ی گذشته قرارگاه اجتماعی در دستور کار قرار گرفت و دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر و …گزارشی از آخرین اقدام‌های انجام شده ارائه کردند.

روحانی با اشاره به اینکه باید از زمانی که در اختیار داریم برای خدمت به شهروندان بهره ببریم، گفت: در قرارگاه اجتماعی منطقه ۱۶ فرصت مغتنمی فراهم است تا اثرات و برکات خدمت در آن در سطح محلات نه گانه دیده شود، ایجاد وحدت رویه و هم افزایی حداکثری برای اولویت بندی آسیب ها و شناخت موثرترین راهکارهای مقابله و راهبری برنامه های عملیاتی و … از اهداف مهم این قرارگاه است.

او در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به مصوبات قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران، رفع معضلات و اصلاح کالبدی فضاهای بی دفاع موجود در منطقه با همکاری و مشارکت نهادهای ذیربط در حوزه آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

سید مهدی حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۶ نیز با اشاره به اهمیت تامین امنیت در محلات اظهار داشت: در راستای شناسایی و جمع آوری مراکز غیر مجاز خرید و فروش مواد مخدر (حذف پلاک های قرمز)، ساماندهی نقاط بی دفاع شهری در محلات لازم التوجه، روشنایی معابر و بوستان ها، جمع آوری کارتن خواب ها، بهسازی بوستان ها و … اقدامات خوبی صورت گرفته زیرا ارتقاء امنیت شهروندان در اولویت قرار دارد. پیشرفت حاصل‌شده نتیجه برنامه‌ریزی مناسب و کار قرارگاهی و هم‌افزایی میان دستگاه‌ها و تلاش میدانی و جهادی است و امیدواریم با تداوم این مسیر شاهد اتفاق های خوب در این منطقه باشیم.