پایان بهمن، آخرین فرصت پرداخت مالیات خودروهای لوکس
پایان بهمن، آخرین فرصت پرداخت مالیات خودروهای لوکس
اقتصادوتجارت : مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: 30 بهمن، آخرین فرصت پرداخت مالیات دارندگان خودروهای لوکس و گران قیمت بالای سه میلیارد تومان می باشد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، شاهین مستوفی مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه مطابق قانون، پایان بهمن آخرین فرصت پرداخت مالیات مالکان خودروهای لوکس می باشد، گفت: بعد از اتمام این مهلت، از طریق صدور برگ مطالبه هم بصورت پیامکی و هم از طریق سامانه های سازمان اطلاعات بارگذاری و بصورت الکترونیکی ابلاغ خواهد شد.

وی اضافه کرد: بعد از شناسایی فرد به عنوان دارنده و مالک خودروی لوکس و گرانقیمت یک کلمه و رمز عبور برایش بصورت پیامک ارسال می شود و فرد با این کدها می تواند با مراجعه به سامانه درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir ضمن رویت پرونده مالیاتی خود، نسبت به انجام تکالیف قانونی اقدام نماید.

مستوفی در خصوص تعداد خودروهای لوکس مشمول این قانون و میزان مالیات متعلقه نیز گفت: سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۴۰۲ با دریافت اطلاعات حدود ۱۵۱ هزار خودرو از طریق ناجا، بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات از مالکین خودرو‌های لوکس و گرانقیمت مطالبه کرد.