پاک‌سازی رود دره فرحزاد بامشارکت فعالان محیط زیست
پاک‌سازی رود دره فرحزاد بامشارکت فعالان محیط زیست
اقتصادوتجارت : کنشگران محیط زیست به مناسبت هفته نه به پلاستیک، به صورت داوطلبانه بخشی از رودخانه فرحزاد را از زباله‌های رها شده در طبیعت پاک‌سازی کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲ ، مهدی صالحی ،شهردار منطقه ۲ در حاشیه مراسم پاکسازی مسیر رودخانه فرحزاد که با حضور فعالان محیط زیست انجام شد گفت: رود دره فرحزاد از فرصت های زیست محیطی شهر است که در سالیان گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته بود و مدیریت شهری پس از تشکیل قرار گاه اجتماعی ، طرح ساماندهی این رود دره را از ۶ ماه گذشته آغاز کرده است.
وی با اشاره به اینکه دره فرحزاد به اکو پارک و یک فضای گردشگری عمومی تبدیل می شود، افزود: درفاز اول طرح ساماندهی روددره فرحزاد، جمع آوری معتادان متجاهر، استقرار کانکس پلیس، و تامین روشنایی با نصب برج نوری دردستور کار قرار دارد.
شهردار منطقه ۲ با تاکید بر اهمیت مشارکت و حضور شهروندان براین مساله که فرحزاد به هویت اصلی خود بازگردد، گفت: برهمین اساس با هماهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی ، سازمان های مردم نهاد و کنشگران محیط زیست ،این برنامه شهروندی برگزار شد و بخشی از مسیر رودخانه حدفاصل بزرگراه هاشمی رفسنجانی تا پل خوشمرام پاکسازی شد.
وی افزود: این اقدام با هدف تشویق و مشارکت شهروندان به مشارکت در حفاظت از محیط زیست و تقویت احساس تعلق به محیط شهری است ، چرا که حضور هرچه بیشتر شهروندان در تصمیم‌گیری و اجرای فعالیت‌های شهری، تضمین‌کننده آینده‌ بهتر و نتیجه‌بخشی برنامه‌ها خواهد بود.
صالحی ادامه داد: یکی از اهداف این اقدام داوطلبانه شهروندی احترام گذاشتن به طبیعت و نهادینه شدن فرهنگ زندگی شهروندی است و امید می رود شاهد شکل‌گیری مشارکت مردمی در نگهداری و بهره‌برداری هرچه بهتر از این سرمایه طبیعی شهرمان باشیم.