واردات خودرو ادامه دارد/ ۴۰ هزار دستگاه خودرو دیگر به شرط تأمین ارز تا پایان سال وارد می‌شود
واردات خودرو ادامه دارد/ ۴۰ هزار دستگاه خودرو دیگر به شرط تأمین ارز تا پایان سال وارد می‌شود
اقتصادوتجارت : مسیر دولت در خصوص واردات خودرو تغییر نکرده است و سخنان مطرح شده به این معنا بود که باید برای واردات خودرو در بودجه ارز پیش‌بینی شود، زیرا اگر مطابق برنامه واردات انجام نشود، ناترازی به دنبال خواهد داشت.

ضیغمی: در ۲ هفته گذشته ۱۱۰ میلیون دلار برای واردات خودرو به کشور ارز تخصیص داده شده است. بر همین اساس اعلام شد که یک فرصت طلایی برای واردات خودرو در ماه آتی وجود دارد که عدد قابل توجهی ارز تخصیص داده خواهد شد که جمع‌بندی آن با بانک مرکزی انجام شده است.

وی گفت:‌ رویه دولت در خصوص واردات این است که امسال واردات با قطعیت انجام می‌شود و در بودجه سال آینده نیز واردات بودجه منظور شده و این موضوع بدون خلل انجام می‌شود.

معاون وزیر صمت تأکید کرد: برای واردات خودرو به معنای عام مشکل ارزی نداریم و با بانک مرکزی در بحث تخصیص ارز جلسات متعددی داریم تا روند تخصیص را تسهیل کنیم.

ضیغمی افزود: مثلاً در دو هفته گذشته ۱۱۰ میلیون دلار به شرکت‌ها ارز دادیم اما اعلام کرده‌ایم که یک فرصت طلایی برای واردات خودرو داریم که ظرف ماه آتی بتوانیم عدد قابل توجهی ارز تخصیص دهیم و با بانک مرکزی در این زمینه نیز صحبت کرده‌ایم.

رئیس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به این سؤال که تا پایان سال چه تعداد خودرو وارد می‌شود گفت: تعداد واردات خودرو تا پایان سال بستگی دارد که طی دو الی سه هفته آینده بانک مرکزی چقدر ارز تخصیص دهد.

وی افزود: تا پایان سال پتانسیل واردات حداقل ۴۰ هزار خودرو دیگر وجود دارد اما شرط آن است که بانک مرکزی بتواند به سرعت ارز مناسبی را تخصیص دهد.