موزه ملی قرآن کریم می‌تواند مرجع و مرکز بزرگی برای انجام رویدادهای قرآنی باشد/ گفت‌وگو با مسئولان ذی‌ربط برای رفع موانع کاری موزه ملی قرآن
موزه ملی قرآن کریم می‌تواند مرجع و مرکز بزرگی برای انجام رویدادهای قرآنی باشد/ گفت‌وگو با مسئولان ذی‌ربط برای رفع موانع کاری موزه ملی قرآن
اقتصادوتجارت : قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: موزملی قران کریم به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، می‌تواند مرجع و مرکز بزرگی برای انجام رویدادها و فعالیت‌های قرآنی باشد.

به گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور به همراه حجت‌الاسلام فخرالدین صابری صبح امروز سه‌شنبه ۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ از بخش‌های مختلف موزه ملی قرآن کریم بازدید کرد.
علی دارابی در حاشیه این بازدید گفت: امروز توفیق داشتم از مجموعه فاخر موزه موزه ملی قرآن کریم بازدید کنم. در کنار همکارانم یکی از بهترین ساعات و ایامی بود که در این موزه حضور داشتم.
قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: بیش از ۶۵ اثر موزه ملی قرآن کریم ثبت ملی شده است، تمام این آثار نفیس و دیدنی است. همان‌طور که حافظ شاعر بزرگ کشورمان می‌گوید: «هر چه کردم همه از دولت قرآن کردم.» همه ما باید بتوانیم به سهم خودمان خادمان شایسته‌ای برای قرآن کریم باشیم.
معاون میراث‌فرهنگی کشور تصریح کرد: موزه ملی قرآن کریم، مجموعه‌ای فاخر و ارزشمند است که در قلب تهران جای دارد و از سال ۱۳۸۴به همت زنده‌یاد دکتر حسن حبیبی و تلاش خستگی‌ناپذیر استاد احمد مسجد‌جامعی راه‌اندازی شد و فعالیت‌های مختلفی دارد. آثار بسیار نفیسی در حوزه کتابت و خوشنویسی قرآن کریم و نسخ خطی در این موزه وجود دارد.
او تصریح کرد: موزملی قران کریم به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، می‌تواند مرجع و مرکز بزرگی برای انجام رویدادها و فعالیت‌های قرآنی باشد. به دلیل همین موقعیت ویژه برخی موانع کاری وجود دارد که در حال گفت‌وگو، مکاتبه و برگزاری جلسات مختلف با مسئولان ذی‌ربط هستیم، امیدوارم حل شود.
قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: در بازدید امروز قرار شد تا تعدادی کار زیرساختی که مورد نیاز موزه است، انجام شود، به همین منظور با هماهنگی که با همکارانم در اداره‌کل موزه‌ها و معاونت توسعه مدیریت و منابع انجام دادم قرار شد تا در این زمینه اقدامات لازم انجام شود. 
دارابی تصریح کرد: آمفی تئاتر بزرگی که در موزه ملی قرآن کریم وجود دارد، اگر فعال شود، می‌تواند به مرکز بزرگ فرهنگی تبدیل شود به‌همین منظور با نهادهای مختلف در این زمینه گفت‌وگو خواهیم کرد تا جلب مشارکت شود. بسیار امیدوارم که شاهد افتتاح این فعالیت فرهنگی خوب در تهران باشیم.
معاون میراث‌فرهنگی کشور بیان کرد: با توجه به اینکه ایام نوروز با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده است، از مردم دعوت می‌کنم حتما یکی از مقاصد اصلی که برای بازدیدشان در ایام نوروز انتخاب می‌کنند، موزه ملی قرآن کریم باشد.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی