منطقه۲ پیشگام در ایجاد شهر دوستدار معلولین
منطقه۲ پیشگام در ایجاد شهر دوستدار معلولین
اقتصادوتجارت : شهردار منطقه 2گفت: با آماده سازی و مناسب سازی فضاهای شهری برای حضور افراد توان یاب و وجود مراکز حمایتی از این افراد ،منطقه2 پیشگام در ایجاد شهر دوستدار معلول است

به گزارش اقتصادوتجارت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، مهدی صالحی، شهردار منطقه دو که به مناسبت روزجهانی معلولان از همراه سرای اوتیسم و مرکز ضایعات نخاعی بازدید کرد ،گفت: مدیریت منطقه براین باور است که بهره مندی افراد توان یاب از امکانات شهری از حقوق شهروندی این افراد است و برهمین اساس طرح مناسب سازی معابر و بوستان‌ها را در دستور کار قرار داده است .
وی افزود: افراد توان یاب نیز باید به فرصت‌های برابر برای امکانات شهری دسترسی داشته باشند بر همین اساس بوستان دوستدار افراد توان یاب طراحی و مناسب سازی شد..
صالحی به برنامه های منطقه ۲ گفت: مدیریت منطقه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، ضمن اجرای طرح مناسب سازی معابر و بوستان‌ها برای معلولان، پیشگام در ایجاد فضاهای شهری مناسب با نیاز افراد مبتلا به اوتیسم است و بر همین اساس فضایی به مساحت ۱۱۸ مترمربع در فاز دو بوستان نهج البلاغه متناسب با شرایط کودکان اوتیسم مناسب سازی شده است.
وی با بیان اینکه کودکان طیف اوتیسم نیازمند توجه و خدمات ویژه هستند، گفت: شهرداری منطقه ۲ تلاش دارد تا با همراهی و همکاری با انجمن اوتیسم و ایجاد ظرفیت‌های لازم برای بهره مندی این افراد از خدمات آموزشی و تفریحی موجود در شهر، منطقه دو به منطقه شهری دوستدار معلول تبدیل شود.
صالحی در ادامه به راه اندازی همراه سرای اوتیسم اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری منطقه به منظور حمایت از خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم که برای دوره درمان به تهران مراجعه می‌کنند ساختمانی را جهت اقامت این خانواده‌ها اختصاص داد.
وی در ادامه شناسایی و حمایت از توانمندی های این افراد را از دیگر رویکردهای منطقه برشمرد و گفت: حضورافراد توان یاب در جامعه نشان میدهد که معلولیت جسمی محدودیت نیست و با توانمندی های خود توانسته اند درسطوح مختلف نقش آفرینی کنند و در همین راستا از همکاران افراد توان یاب در منطقه تقدیر شد.