مشارکت بانک کارآفرین در اجرای طرح معدن سیاستراگی
مشارکت بانک کارآفرین در اجرای طرح معدن سیاستراگی
اقتصادوتجارت : بانک کارآفرین در راستای حمایت از توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار با مشارکت در طرح توسعه معدن مس سیاستراگی نسبت به اختصاص تسهیلات ریالی به مبلغ هزار میلیارد ریال اقدام کرد.



به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، طبق درخواست هلدینگ تلاشگران اقتصاد پایدار ، پس از بررسی های انجام شده و موافقت هیأت مدیره بانک در جهت تقویت زیرساختی مناطق کمتر برخوردار و ایجاد اشتغال پایدار، بانک کارآفرین مبلغ هزار میلیار ریال برای خرید ماشین آلات و تجهیز و ساخت ابنیه اختصاص داد.
پروژه مذکور احداث کارخانه مس سیاستراگی در استان سیستان و بلوچستان، در ۱۸۴ کیلومتری شمال غربی زاهدان، شهرستان نیمروز، بخش صابری، دهستان سفیدآبه، روستای اومار و در مجاورت معدن سیاستراگی واقع شده است که احداث آن با ظرفیت سالانه ۳۰۰۰ تن در سال ۱۳۹۹ شروع و پیش بینی می شود اتمام عملیات احداث تا اواسط سال ۱۴۰۱ به پایان برسد. نوع محصول کاتد مس با عیار ۹۹/۹۹% است.
با شروع اقدامات اولیه با توجه به نزدیکی معدن به روستای اومار، تعداد ۲۵۰ نفر از ساکنین این روستا و سایر روستاهای مجاور و همچنین از سایر نقاط استان سیستان و بلوچستان برای احداث کارخانه مشغول به کار شده اند و با پیشرفت و تکمیل و بهره برداری از معدن مذکور بطور مستقمیم تعداد ۲۰۰ نفر و به صورت غیرمستقیم به تعداد ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.