شمال شرق پایتخت در بارش های بهاره تحت کنترل است
شمال شرق پایتخت در بارش های بهاره تحت کنترل است
اقتصادوتجارت : شهردار منطقه 4 از مهار آبگرفتگی بارش های بهاره آخر هفته در سطح منطقه خبر داد و گفت: با لایروبی و رسوب شکنی قنات ها, کانال ها، جوی ها و مسیل های منطقه از آب گرفتگی های احتمالی در فصل بارش جلوگیری می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، “علی اصغر کمالی زاده” با اعلام این خبر گفت: همزمان با بارش های بهاره آخر هفته جاری و هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش های شدید و طوفان های احتمالی ، مهار آبگرفتگی ها با اقدامات پیشگیرانه ای  آغاز شده و همچنان در حال انجام است.
او افزود: در این عملیات با رسوب زدایی از کانال ها، جوی ها و مسیل ها و حفظ نظافت آنها گامی اساسی در رفع مشکلات احتمالی برداشته شد.
کمالی زاده  ادامه داد: استقرار سرپناه ها در مکان های مناسب و حساس و آبگیر حین بارش، پایش های روزانه، استقرار دائم عوامل کارگری با تجهیزات مناسب، پایش و کنترل و فیلمبرداری  از کانال ها و مسیل ها جهت شناسایی نقاط خطرپذیر؛ رسوب برداری مکانیزه از مسیل ها از دیگر اقدامات انجام گرفته این عملیات است.
او  در پایان با درخواست مساعدت از همشهریان گفت: یکی از اصلی ترین عوامل آبگرفتگی ها در بارش های فصلی رها کردن زباله ها در جوی ها و کانال هاست که در این امر کمک و مساعدت شهروندان بسیار حائز اهمیت بوده و با رعایت بیشتر نظافت و بهداشت معابر از این امر خطیر جلوگیری خواهد شد.