سازمان ملی استاندارد ایران دادخواه مردم در کیفی‌گرایی محصولات است
سازمان ملی استاندارد ایران دادخواه مردم در کیفی‌گرایی محصولات است
اقتصادوتجارت : رییس سازمان ملی استاندارد گفت: این سازمان با بلوغ و فعالیت ۱۰۰ ساله خود در کشور (مدعی‌العموم) در کیفیت محصولات و دادخواه مردم در کیفی‌گرایی محصولات است.

دکتر مهدی اسلام پناه پیش از ظهر امروز(دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲) در آیین گرامیداشت روز ملی کیفیت و تقدیر از واحدهای تولیدی نمونه استاندارد در مشهد افزود: با وجود وظایف سازمان ملی استاندارد نباید فراموش کنیم که مسوولیت مستقیم کیفیت با تولید کننده است.

وی ادامه داد: وقتی مصرف کننده را به مصرف کالای داخلی تشویق می کنیم باید از کیفیت، مانایی، رقابت پذیری و خدمات پس از فروش اطمینان حاصل شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران بیان داشت: در دنیایی که رقابت در بازار و تولید با شاخصه های جهانی فراگیر شده است، مصرف کننده حق دارد از محصول با کیفیت استفاده کند.

دکتراسلام پناه راه نجات اقتصاد کشور را ارتقا و توسعه استانداردها دانست و افزود: نیاز است شبکه های انحصاری تولید را رفع کنیم، این انحصار قدرت رقابت در بخش تولید و رقابت پذیری برای تولید و تجارت در بازار را گرفته است.

دبیر شورای عالی استاندارد بیان کرد: مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، موضوع کیفیت کالاهای تولید داخل مساله ای غیر قابل اغماض است و متاسفانه مردم از کیفیت برخی تولیدات داخلی ناراضی اند و این نارضایتی به حق است.

وی اضافه کرد: براساس آمار، تولیدات با کیفیت در سنجش نگاه مصرف کننده جایگاه برتر دارند و در حوزه صادرات نیز موفق بوده اند و توانسته اند رشد اقتصاد کشور را با وجود مشکلات حوزه صادرات رقم بزنند.

دکتراسلام پناه با اشاره به تدوین و تجدیدنظر ۷۰۰ استاندارد ملی در سال جاری از ورود استاندارد به حوزه های خاص خدمات خبر داد و اذعان داشت: یکی از این استانداردهای خاص تدوین استاندارد در حوزه صنعت بیمه بود با این شاخصه و نشان استاندارد، خواسته مردم را با شاخص های استاندارد تطبیق داده ایم.