زیرساخت‌ها در موزه موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران تقویت می‌شود/بازدید بیش از ۱۷هزار گردشگر از موزه در ایام نوروز
زیرساخت‌ها در موزه موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران تقویت می‌شود/بازدید بیش از ۱۷هزار گردشگر از موزه در ایام نوروز
اقتصادوتجارت : قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران مجموعه منحصربه‌فردی است که باید زیرساخت‌ها به‌منظور نگهداری بهتر تقویت شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور امروز پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ از موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران بازدید کرد. در این بازدید نوید صالح‌وند مدیر موزه، قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی را همراهی کرد.
علی دارابی در حاشیه این بازدید گفت: در ادامه بازدیدهای که در ایام نوروز از پایگاه‌ها و موزه‌های داشتم، امروز در خدمت همکاران خوبم در موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران بودم، این مجموعه تلاش‌های خوبی برای رونق این مجموعه انجام دادند.
قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع‌دستی افزود: براساس گزارشی که دریافت کردم از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۰ فروزدین‌ماه ۱۴۰۲ بالغ‌بر ۱۷هزار نفر از موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران بازدید کردند. این موزه مجموعه منحصر‌ّبه‌فردی است و آثار گوناگونی را از دوره‌های مختلف تاریخی مانند ایلخانیان، تیموریان، سلجوقیان، صفویان، قاجاریه و پهلوی در خود جای داده است.
معاون میراث‌فرهنگی کشور تصریح کرد: حتما مردم عزیزمان بازدید از موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران را در برنامه خودشان قرار دهند. این جا مانند سایر اماکن تاریخی و موزه‌های ما نیاز به مرمت و تقویت زیرساخت‌ها دارد. تصمیم‌هایی گرفته شد، ان‌شاءالله در سال ۱۴۰۲ در معاونت میراث‌فرهنگی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تهران با اختصاص بودجه مناسب به این موزه بتوانیم این مجموعه منحصربه‌فرد را بهتر از گذشته نگهداری کنیم و مردم نیز بتوانند استفاده بهتری داشته باشند.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی