روسای استاندارد ایران و اندونزی بر توسعه همکاری های فی مابین در زمینه حلال توافق کردند
روسای استاندارد ایران و اندونزی بر توسعه همکاری های فی مابین در زمینه حلال توافق کردند
اقتصادوتجارت : در سومین روز نشست اجلاس هیئت مدیره فنی اسمیک در عربستان سعودی، روسای سازمان ملی استاندارد ایران و آژانس ملی استاندارد سازی اندونزی دیدار و گفت‌وگو کردند.

دکتر مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این دیدار با اشاره به جمعیت مسلمان کشور اندونزی که بیش از ۱۲ درصد جمعیت مسلمانان جهان را دارد، گفت: این ظرفیت در کنار تجربیات بخش حلال در نظام استاندارد آن کشور بسیار درخور توجه است.

دکتر اسلام‌پناه در ادامه به اهتمام سازمان ملی استاندارد ایران در توسعه فعالیت های حلال با صدور نشان حلال اشاره کرد و افزود: با اقدامات تسهیل گرانه دقیق در مدت چند ماه بیش از ۱۰۰۰ نشان حلال برای محصولات ایرانی صادر شده است و این روند به صورت تصاعدی ادامه خواهد داشت.

رئیس آژانس ملی استاندارد سازی اندونزی نیز در این دیدار با اشاره به سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به اندونزی و مذاکراتی که در سطوح عالی هردو دولت برای توسعه همکاری های فی مابین صورت گرفت، شرایط حاکم بر روابط دو کشور را بستری مطلوب و مساعد برای همکاری های گسترده نظام استاندارد ایران و مالزی دانست.

رئیس آژانس ملی استاندارد اندونزی به ظرفیت هر دو کشور برای همکاری های مشترک در بخش استانداردهای حلال اشاره کرد و افزود: این همکاری ها از طریق به روز رسانی و امضای تفاهمنامه جدید بین دو سازمان و تعریف یک برنامه اجرای – عملیاتی ذیل آن امکان پذیر است.

در این دیدار طرفین بر موضوع مهم به رسمیت شناختن متقابل گواهی های صادر شده در بخش حلال در نهادهای استاندارد دو کشور تاکید نمودند و خواستار تسریع در نهایی سازی و امضای تفاهمنامه فی مابین شدند.