رشد ۲۶ درصدی استخراج شرکت ملی مس طی ۱۰ ماهه امسال/ تولید کنسانتره شرکت مس بیش از ۶ درصد افزایش یافت
رشد ۲۶ درصدی استخراج شرکت ملی مس طی ۱۰ ماهه امسال/ تولید کنسانتره شرکت مس بیش از ۶ درصد افزایش یافت
اقتصادوتجارت : شرکت ملی مس در مسیر تحقق شعار سال‌جاری؛ قادر به استخراج کلی 233 میلیون و 552 هزار تن مواد معدنی شده که این میزان تولید درمقایسه با 10 ماه سال گذشته (185میلیون و 782 هزار تن) بوده، با رشد 26 درصدی همراه شده است.

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، طبق آمار منتشر شده از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران؛ رکورد کل استخراج معدن مس سرچشمه ۱۱۳ میلیون تن اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۳۷ درصدی برخوردار است.

رشد تولید کنسانتره مس

تولید کنسانتره مس شرکت ملی مس در این بازه زمانی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۶٫۵ درصدی است. این رقم در سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۳۲ هزار و ۷۳۷ تن گزارش شده بود.

میزان تولید کنسانتره واحد تلغیظ سرچشمه طی ۱۰ ماه نخست سال‌جاری ۶۲۱ هزار و ۲۸۹ تن بوده که با توجه به رکورد قبلی ثبت شده در سال ۱۴۰۰ رشد ۱٫۶ درصدی را نمایش می دهد. همچنین کنسانتره مس میدوک در این مدت به تولید ۱۴۱ هزار و ۴۷۳ تن رسیده که نسبت به رکورد قبلی، حاکی از رشد بیش از ۸ درصدی است.

شرکت ملی صنایع مس ایران، در زمینه تولید کنسانتره مولیبدن در این بازه زمانی؛ ۱۰ هزار و ۸۲۴ تن بوده که این میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته ۷ هزار و ۱۰۵ تن ثبت شده است که حاکی از رشد ۵۲ درصدی است. تولید کنسانتره مولیبدن واحد تلغیظ سرچشمه نیز در این مدت ۸ هزار و ۲۱۵ تن اعلام شده که نسبت به آخرین رکورد ثبت شده، ۵۲ درصد رشد داشته است.

واحد تلغیظ مجتمع سونگون نیز با تولید این محصول توانست رکورد ۲ هزار و ۶۰۹ تنی با رشد بیش از ۲۸ درصدی را به ثبت برساند.

میزان تولید آند ذوب سرچشمه در این مدت ۲۰۳ هزار و ۱۶۷ تن بوده که نسبت به رکورد قبلی با رشد ۲٫۵ درصدی همراه بوده است و همچنین میزان تولید کاتد پالایشگاه سرچشمه ۱۶۲ هزار و ۶۳۰ تن به ثبت رسیده که در مقایسه با رکورد قبلی نشان از رشد ۶٫۶ درصدی دارد.