رشد بیش از ۵۰۰ درصدی فروش اموال تملیکی در کشور
رشد بیش از ۵۰۰ درصدی فروش اموال تملیکی در کشور
اقتصادوتجارت : معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اموال تملیکی کشور گفت: میزان فروش و تعیین تکلیف کالاهای این سازمان با رشد بیش از ۵۰۰ درصدی از یک هزار میلیارد و چهارصد میلیون تومان در سال گذشته به هشت هزار میلیارد و هشتصد میلیون تومان در حال حاضر رسیده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی جمشیدی در حاشیه نشست با رییس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اقدامات یک سال اخیر سازمان اموال تملیکی، افزود: طی یک سال گذشته در حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت رشد ۷۰۰ درصدی در اعاده کالاها و افزایش ۴۰ درصدی در امحا و انهدام کالاها محقق شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اموال تملیکی کشور از اصلاح ساختار این سازمان خبر داد و گفت: بعد از ۳۰ سال ساختار سازمان اموال تملیکی کشور ارتقا پیدا کرد و در این راستا واحدهای این سازمان در ۲۲ استان از مدیریت به اداره کل تبدیل شد و در ۹ استان نیز واحدهای اداری سازمان از اداره به اداره کل ارتقا یافت.

جمشیدی افزود: در ستاد مرکزی نیز این تغییر ساختار اتفاق افتاد و سطح ۱۴ واحد ستادی ارتقا پیدا کرد.

وی به موضوع خرید و ساماندهی انبارهای سازمان اموال تملیکی نیز اشاره کرد و گفت: ۸۵ درصد انبارهای این سازمان در سطح کشور استیجاری است که برای تامین انبارهای مورد نیاز در یکسال اخیر حدود ۵۲ هزار متر مربع انبار خریداری شده یا در فرآیند خرید قرار دارد که تا پایان سال نهایی می شود.

جمشیدی افزود: این میزان خرید و تامین انبار معادل ۳۰ سال فعالیت سازمان اموال تملیکی است.

وی گفت: در انبارهای استیجاری امکان پیاده کردن استانداردهای لازم برای نگهداری کالاها وجود ندارد و هرگونه هزینه کرد در این زمینه نیز منع قانونی دارد به همین دلیل ما دنبال خرید و تامین انبارهای مکانیزه و استاندارد هستیم.