رتبه نخست سامانه سرآمد در شبکه بانکی به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رسید
رتبه نخست سامانه سرآمد در شبکه بانکی به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رسید
اقتصاد و تجارت : طبق جدیدترین گزارش ارائه شده از سوی بانک مرکزی، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران موفق شد رتبه نخست شبکه بانکی در سامانه سرآمد را کسب کند.

به گزارش اقتصاد و تجارت به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «سامانه سرآمد» یک سامانه الکترونیک و تعاملی بین نظام بانکی و قوه قضائیه است که در اجرای تکالیف قانونی از جمله تصویب‌نامه شماره ۵۹۳۳۸ مورخ ۲۹/۰۵/۱۳۹۹ هیأت محترم وزیران و به منظور تسهیل و تسریع در اجرای دستورات مراجع قضائی از سوی نظام بانکی طراحی و پیاده‌سازی شده است.

عمده تمرکز این سامانه بر اجرای سریع دستورات قضائی مربوط به رخدادهای امنیتی و نیز اجرای دستورات مرکز واکنش سریع بانک مرکزی بر مبنای دستورات مراجع قضائی و پیگیری ضابطین دستگاه قضائی است که اهداف مختلفی را دنبال می‌کند؛ از جمله انتظام تعاملات الکترونیکی بین نظام بانکی و دستگاه‌های قضائی و سایر نقش‌آفرینان نظام پولی و بانکی، تسهیل و تسریع و کاهش اطاله فرآیندهای دادرسی و جرایم رایانه‌ای و نظامات پرداخت بانکی، حذف مکاتبات کاغذی و دیوان‌سالاری بین قوه قضائیه و نظام بانکی و همچنین صیانت از اطلاعات و حقوق اشخاص و شهروندان جهت فعالیت امن در نظام بانکداری الکترونیک.

افزون بر این، تغییر وضعیت کارت‌های نقدی، مسدودی و رفع مسدودی حساب‌ها، استعلام حساب، جزئیات تراکنش‌های اینترنتی، بررسی تصاویر مربوط به دوربین خودپردازها، استعلام آی‌پی تراکنش‌ها، استعلام صورت حساب مشتریان، استعلام مشخصات مشتری و… از مهم‌ترین اقدامات سامانه سرآمد است.

در همین راستا و در سال ۱۴۰۲ با اضافه شدن این سامانه به مرکز ارتباط با مشتریان و اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک، گام‌های مهمی از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای تقویت پاسخگویی به دستورات قضایی آنلاین برداشته شد؛ به‌طوری که در ۲ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ این بانک موفق به کسب رتبه اول در زمینه ارائه خدمات سامانه سرآمد شد.

در ۲ ماه آغازین سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۷۸۹ نامه استعلامات قضایی و در مجموع ۲ ماه، ۴۲۴۵۲ مورد استعلام به بانک واصل و اقدام لازم توسط مرکز استعلامات قضایی (سرآمد) صورت گرفته است. در این میان ۲۸۹۶ نامه مسدودی حساب، ۱۴۳۰ مورد ارائه اطلاعات تراکنش‌ها به مراجع قضایی و ۱۰۹۳ مورد دستیابی به اطلاعات بوده است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همواره در تلاش است با توجه به حساسیت بالای امنیت فعالیت مشتریان در فضای بانکداری الکترونیک و با پاسخگویی در کمترین زمان ممکن به احکام و درخواست مراجع در سامانه سرآمد، نقش قابل قبولی در جهت حفظ منافع مشتریان ایفا کند.