دکتر اسلام پناه در جمع خبرنگاران برنامه های اختتامیه جایزه ملی کیفیت ایران را تشریح کرد
دکتر اسلام پناه در جمع خبرنگاران برنامه های اختتامیه جایزه ملی کیفیت ایران را تشریح کرد
اقتصادوتجارت : رییس سازمان ملی استاندارد ایران از برگزاری مراسم اختتامیه جایزه ملی کیفیت ایران مبتنی بر مدل کیفیت جهان اسلام با مشارکت شرکت‌های برتر در روز دوشنبه (۲۶ تیر) با حضور معاون اول رییس جمهور خبر داد.

دکتر مهدی اسلام‌پناه امروز در نشست خبری مراسم اختتامیه جایزه ملی کیفیت ایران از برگزاری سومین جلسه شورای عالی استاندارد با حضور رییس دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در ۲۰ ماه اخیر سه جلسه شورای عالی استاندارد با حضور رییس جمهور تشکیل شد؛ در حالی که آخرین حضور رؤسای‌ جمهوروقت در این شورا به ۲۰ سال قبل برمی گردد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، بیان داشت: در دو جلسه قبلی ۲۲ دستور جلسه داشتیم که ۸۹ درصد آن محقق شده است.

وی درباره برگزاری جایزه ملی کیفیت مبتنی بر مدل کیفیت جهان اسلام، بیان داشت: مدل بومی برای جایزه ملی کیفیت نداشتیم، لذا با موافقت رئیس‌جمهور سازو کار بومی‌سازی این جایزه ایجاد شد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران، ادامه‌ داد: این جایزه به اندازه ای اهمیت دارد که شخص «مهاتیر محمد» نخست وزیر پیشین مالزی به صورت تصویری و برخط مهمان این مراسم خواهد بود. همچنین دبیرکل اسمیک به عنوان سخنران ویژه این مراسم حضور خواهد یافت.

وی اظهار داشت: شاخص‌های ارزیابی این جایزه بر اساس مشترکات جهان اسلام است و جمهوری اسلامی ایران پیشران این جایزه در بین کشورهای اسلامی و ۵۷ کشور عضو اسمیک است.

دکتر اسلام پناه گفت: در این دوره شرکت‌ها و بنگاه‌هایی در حوزه‌های پتروشیمی، لبنی، صنایع تبدیلی، واحدهای بیمارستانی، دامپروری، شرکت‌های خدماتی، بازرسی و غیره حضور دارند.

دبیر شورای عالی استاندارد با اشاره به سهم ۵۳ درصدی کشورهای همسایه و مسلمان از تجارت کالایی با کشورمان (که ۲۷ کشور از ۵۷ کشور عضو اسمیک را شامل می‌شود)، یادآور شد: ایران با برخی از این کشورها بازار مشترک دارد که از جمله آنها بازار «حلال» قابل ذکر است و به همین دلیل دامنه شمول این جایزه، جهان اسلام در نظر گرفته شد.

دکتر اسلام پناه خاطرنشان‌کرد: از ابتدای امسال تاکنون و با تسهیل‌گری انجام شده از سوی این سازمان، کمترین نگرانی در مراودات و تجارت با کشورهای اسلامی را داشته ایم.

وی تاکید کرد: برگزاری جایزه ملی کیفیت ایران، رخدادی ویژه است که دانشوران، تولیدکنندگان، صنعتگران، فناوران و ارائه‌کنندگان خدمات در سطح کشور با تلاشی مضاعف برای ارتقای کیفیت کالاها و خدمات در همه ابعاد، معیشت شهروندان را ترغیب می‌کند.

دکتراسلام‌پناه اظهار داشت: در این دوره از برگزاری مراسم جایزه ملی کیفیت معیارهایی نظیر حکمت در مدیریت، تفکر جهادی، مسوولیت اجتماعی اسلامی، تکلیف‌گرایی دینی، اخلاق و معنویت سازمانی و غیره برای انتخاب برگزیدگان مبتنی بر مدل کیفیت جهان اسلام مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر شورای عالی استاندارد خاطرنشان‌کرد: شرکت‌ها و بنگاه‌های منتخب در این جایزه، سه نوع گواهی حضور، گواهی سطح اهتمام و گواهی سطح اشتهار یک تا چهار ستاره اعطا می شود.

وی با بیان‌ این که در ابتدا بیش از ۵۰۰ بنگاه اقتصادی برای شرکت در این جایزه ثبت نام کردند؛ اعلام کرد: از این تعداد ۱۴۷ واحد تولیدی و خدماتی توانستند در ارزیابی ها از فیلتر سازمان ملی استاندارد عبور کرده و در سطوح تعیین شده معرفی شوند.

دکتر اسلام پناه همچنین با اشاره به موضوع تسهیل‌گری در واردات و صادرات گفت: بسته‌ای تحولی بهار خدمت در فروردین ماه امسال با محوریت رشد تولید کیفی معرفی شد، بنابراین شرایط برای واردات و صادرات به نحوی تسهیل‌گری کرده‌ایم که واردکننده و صادرکننده هیچ مشکلی نداشته باشد.

رئیس سازمان ملی استاندارد بیان داشت: بر اساس این بسته اکنون شرایط برای واردات خودرو به نحوی رقم خورده است که میلیون‌ها خودرو می‌تواند فوراً وارد کشور شود و این موضوع در واقع تسهیل‌گری واردات است.

همایش جایزه ملی کیفیت ایران مبتنی بر مدل کیفیت جهان اسلام روز دوشنبه ۲۶ تیر با حضور مهمانان داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.