دفاع تمام قد نماینده مجلس از ساخت مسکن کوچک متراژ
دفاع تمام قد نماینده مجلس از ساخت مسکن کوچک متراژ
اقتصادوتجارت : نماینده مجلس ضمن دفاع تمام قد از ساخت مسکن کوچک متراژ در عین حال مخالفت‌ها با ساخت این واحدها را ناشی از تفکرات شخصی افراد دانست و گفت: مخالفان ساخت این واحدها احتمالا با درد بی سرپناهی آشنا نیستند در حالی که ساخت این واحدها می تواند مشکلات مسکن افرادی نظیر معلولان،سالمندان،زنان بی سرپرست و….. را حل کند.

به نقل از روابط عمومی اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران، عبدالعلی رحیمی مظفری ضمن بیان مطلب فوق در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهارداشت: ساخت مسکن کوچک متراژ ضرورتی اجتناب ناپذیر است و اینکه گروهی به اسم عدالت با ساخت این نوع واحدها مخالفت می کنند به هیچ وجه منطقی و کارشناسی نیست.

وی تاکید کرد: برخی از خانوارها ومخصوصا افراد بی بضاعت و تحت پوشش کمیته امداد، مشکل مسکنشان با سکونت در واحدهای کوچک متراژ مرتفع می شود.

وی افزود:در همین راستا بنده مکاتبه ای با روسای محترم کمیته امداد امام(ره)کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشته ام و در محتوای نامه خواستار موافقت این دو نهاد برای ساخت مسکن کوچک متراژ در قالب انبوه سازی برای محرومان و خانواده های بی بضاعت شده ام.

رحیمی مظفری خاطرنشان ساخت: می توان واحدهای مسکونی کوچک متراژ را به صورت انبوه ساخت و در قالب مکانیزمهای مختلف نظیر اجاره به شرط تملیک و… به افرادی که فاقد مسکن هستند به صورت دوره ای واگذار کرد.

وی عنوان کرد: افراد زیادی نظیر سالمندان، معلولان، زنان بی سرپرست و… وجود دارند که فاقد مسکن هستند و با ساخت واحدهای مسکونی کوچک متراژ ۳۰الی ۴۰متری می توان مشکل مسکن این گروه ها را حل کرد و سپس با تغییر شرایط ساکنان این واحدها نظیر فوت شدن، افزایش تمکن مالی و…. این واحدها را به گروه های دیگر مجددا واگذار کرد.

وی ادامه داد: اینکه عده ای به اسم رفع تبعیض با ساخت این واحدها مخالفت می کنند درست نیست چرا که در سایر نیازهای خانوار نظیر خوراک، پوشاک،خودرو و…سطح کیفیت دسترسی خانوارها به موارد یاد شده یکسان نیست.

رحیمی مظفری اذعان داشت: عده ای می گویند این واحدها با سبک زندگی اسلامی مطابقت ندارد.این عده اول باید ادله ها و مستندات خود را مطرح کنند. در واقع منتقدان باید بیان کنند به چه دلیل یک خانواده دو نفره،یا فردی معلول یا زوجی سالمند بی بضاعت نمی تواند در یک سوئیت ۳۵یا ۴۰متری زندگی کند.

وی در پاسخ به این موضوع که عده ای براین باورند ساخت واحدهای کوچک متراژ با سیاست جوانی جمعیت در تضاد است تصریح کرد: برعکس این ادعا، این واحدها برای شروع یک زندگی زوج مناسب است و سبب تشویق جوانان به تشکیل خانواده می شود. در همین حال هزینه ای که قراراست خانوارها بابت هزینه های گزاف اجاره نشینی پرداخت کنند، صرف پس انداز برای توسعه زندگی آنها خواهد شد.

نماینده مجلس گفت: برخی مخالفتها با ساخت واحدهای مسکونی کوچک متراژ نشات گرفته از تفکرات شخصی افراد است که بر قانون هم حاکم شده است و بعضا هم فاقد مبنای کارشناسی است.

وی تاکید کرد: اگر به بدنه مردم رجوع کنیم، بهتر می توانیم مشکلات مردم را لمس کنیم و کسانی که با طرح ساخت مسکن کوچک متراژ مخالفت می کنند، احتمالا با درد بی سرپناهی آشنا نیستند و خودشان در خانه خوبی سکونت دارند.

این نماینده مجلس در ادامه همچنین در واکنش به برخی از انتقادات مطرح شده مبنی بر اینکه سکونت در واحدهای کوچک متراژ در شان و منزلت مردم نیست تصریح کرد: در شان مردم هم نیست که با مصائب زندگی مستاجری و مشکلات ناشی از فشار افزایش اجاره بها و جابه جایی های سالیانه دست و پنجه نرم کنند و نتوانند فرزندآوری داشته باشند و یا قادربه تقویت و توسعه زندگی خود نباشند.

وی همچنین افزود: در شان مردم نیست که یک عمر برای خرید یک چهاردیواری تلاش کنند و زمانی مالک آن بشوند که به دوران سالمندی خود رسیده باشند.