درآمد مالياتي ۱.۸ برابر درآمد نفت و با رشد ۵۰ درصدي پیش‌بینی شد
درآمد مالياتي ۱.۸ برابر درآمد نفت و با رشد ۵۰ درصدي پیش‌بینی شد
اقتصادوتجارت : دولت در لايحه بودجه ۱۴۰۳ مجموع درآمد مالياتی را با رشد ۴۹.۸ درصدی ۱.۱ هزار هزار ميليارد تومان پیش‌بینی کرد که ۱.۸ برابر درآمد نفت است.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دولت در لايحه بودجه ۱۴۰۳ مجموع درآمد مالياتي را ۱٫۱ هزار هزار ميليارد تومان پیش‌بینی کرد اين در حالي است که درآمد نفت حدود ۶۱۴ هزار ميليارد تومان برآورد شده است که این دستاورد حاصل اتکا بیش‌ازپیش بر درآمدهای پایدار مالیاتی در دوره تحول‌آفرینی نظام مالیاتی در دولت سیزدهم و افزایش عدم وابستگی به درآمدهای نفتی ارزیابی می‌شود.

بر اساس اين گزارش، نکته مهم ديگر رشد ۴۹٫۸ درصدي درآمد مالياتي و افت ۱۶ درصدي درآمد نفتي در لايحه بودجه سال آينده نسبت به سال جاري است . بر این اساس منابع عمومي دولت بيش از ۲٫۴ هزار هزار ميليارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به بودجه سال جاري ۱۶٫۷ درصد افزايش دارد. همچنین در بودجه ۱۴۰۳ بيش از ۶۰ هزار ميليارد تومان براي واگذاري شرکت‌های دولتي در نظر گرفته شده است.

گفتنی است این موضوع در حال حاضر به صورت لایحه برای سال ۱۴۰۳ مطرح شده و مقرر است در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و به تایید شورای نگهبان برسد.