توسعه تعاملات مپنا و ذوب آهن اصفهان در حوزه تامین ریل و حمل و نقل ریلی
توسعه تعاملات مپنا و ذوب آهن اصفهان در حوزه تامین ریل و حمل و نقل ریلی
اقتصادوتجارت : در راستای افزایش تعاملات گروه مپنا با ذوب آهن اصفهان، علی امام مدیرعامل بخش حمل و نقل گروه مپنا ، مهدی رشیدی مدیر برنامه ریزی و توسعه صدر تامین و هیات همراه با مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی از معاونین و مدیران این شرکت، یکشنبه پانزدهم بهمن ماه دیدار و گفتگو نمودند.

علی امام مدیرعامل بخش حمل و نقل گروه مپنا در این دیدار گفت : از بخش های مختلف کارخانه ذوب آهن اصفهان و محصولات راهبردی آن به ویژه ریل ملی بازدید بسیار خوبی داشتیم، همچنین توانمندی های مدیریت راه آهن و ترابری این شرکت در بخش ساخت و تعمیر تجهیزات نیز بسیار چشمگیر بود.

وی افزود : گروه مپنا از طریق ساخت پروژه تصفیه خانه ذوب آهن و همچنین حمل مواد اولیه این کارخانه تعاملات بسیار خوبی با ذوب آهن اصفهان دارد و هدف از بازدید و نشست امروز ارتقاء سطح این همکاری ها و مشارکت بیشتر با توجه به توانمندیها و پتانسیل های دو شرکت است.

مدیرعامل بخش حمل و نقل گروه مپنا ادامه داد : ذوب آهن اصفهان با تولید ریل خودکفایی در عرصه تامین داخل این محصول استراتژیک را برای ایران اسلامی رقم زد و گروه مپنا هم در بخش حمل و نقل ریلی فعالیت های بسیار خوبی داشته است لذا بهره گیری از این ظرفیت ها در راستای ارزش آفرینی برای ایران عزیزمان از اهمیت شایان توجهی برخوردار می باشد.

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز اظهار داشت : این مجتمع عظیم صنعتی با تولید ریل پیشران بخش حمل و نقل ریلی کشور در دو بخش راه آهن سراسری و متروی کلان شهرها است و خطوط مختلف ریلی کشور مانند میانه- اردبیل، چابهار زاهدان، همدان- سنندج و در بخش مترو نیز کلان شهرهایی مانند تهران، اصفهان ،مشهد و … ریل مورد نیازشان را از ذوب آهن اصفهان تامین می کنند.

وی افزود : در بخش صنعتی سازی ساختمان نیز ذوب آهن اصفهان با تولید تیرآهن بال پهن تا سایز ۳۰ به عنوان نماد سازه سبز و ایمن در سطح کشور شناخته می شود و همچنین آمادگی خود را برای تامین فولاد مورد نیاز طرح نهضت ملی اعلام نموده است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اضافه کرد : استفاده از این محصول ارزش افزا در صنعت ساختمان، ایمنی،کاهش قیمت تمام شده ساختمان، افزایش فضای مفید آن، قابلیت بازیافت مصالح و مزیت هایی از این قبیل را در پی دارد.

وی گفت : با توجه به زمینه اشتراک فعالیت ها در گروه مپنا و ذوب آهن اصفهان از طریق تشکیل یک کنسرسیوم تخصصی می توان اقدامات بسیاری در عرصه های مختلف صنعتی انجام داد و در این راستا یک کار گروه تخصصی با حضور همکاران دو مجموعه جهت پیشبرد فعالیت ها تشکیل می شود.

شایان ذکر است در این نشست مسئولین دو شرکت بر اساس ظرفیت های بالقوه و بالفعل در هر دو مجموعه، پیشنهادهای خود را در راستای توسعه همکاری ها بیان نمودند.

گفتنی است بازدید از کوره بلند شماره ۳ ،کارگاه نورد ۶۵۰ و همچنین کارگاههای مختلف مدیریت راه آهن و ترابری شرکت نیز از جمله سایر برنامه های این دیدار بود.