تفاوتی بین کارمندان رسمی و قراردادی برای رشد و پیشرفت در پست بانک ایران وجود ندارد
تفاوتی بین کارمندان رسمی و قراردادی برای رشد و پیشرفت در پست بانک ایران وجود ندارد
اقتصادوتجارت :بهزاد شیری مدیر عامل بانک در آیین تجلیل از روسای شعب منتخب پست بانک ایران که همزمان با سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، با بیان اینکه تفاوتی بین کارمندان رسمی و قراردادی برای رشد و پیشرفت در پست بانک ایران وجود ندارد، ادامه داد: تنها ملاک ما برای ارتقا و پیشرفت شغلی همکاران عملکرد درست و شفاف در حوزه کاری است و تمام تلاش مدیران بانک بر این است که کارکنان در این زمینه دغدغه فکری نداشته باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری گفت: در جمع روسای منتخب۵۰ درصد افراد با مدرک لیسانس و ۵۰ درصد فوق لیسانس، نیمی از مدیران باتجربه و قدیمی و برخی از مدیران جوان در این جمع حضور دارند، ولی آنچه مشاهده می‌شود این است که مدرک تحصیلی ملاکی برای کار کردن افراد نیست ، بلکه تخصص و تلاش مهم است.
وی با بیان اینکه همه روسای شعب منتخب در این جمع، مدیران شعبه ممتاز و درجه یک نیستند، بلکه روسای شعب درجات پایین تر هم حضور دارند، افزود: برخی اتفاقات در روند کاری این شعب تاثیرگذاشته است ولی مهم این است که این افراد در مدیریت بحران اعتماد به نفس خود را از دست نداده‌اند و توانسته‌اند به روال سابق باز گردند و در مسیر پیشرفت شعبه خود حرکت کنند.
شیری با تاکید بر اینکه برای توجه بیشتر به عملکرد روسای شعب ؛ در ارزیابی و پرداخت کارانه طرح انگیزشی پایش و پویش ، تغییراتی به وجود آورده‌ایم، خاطرنشان کرد: با این تغییرات برخی از روسای شعب از کارانه بالاتری برخوردار می شوند.
مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه برای تغییرات معیشت کمیته ویژه ای در معاونت توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی تشکیل داده‌ایم که به این موضوع رسیدگی کند، گفت: تمام تلاش مدیران بانک این است که بر اساس ظرفیت‌های قانونی بتوانند به تامین معیشت همکاران کمک کنند.
شیری با بیان اینکه برای تکمیل نیروی انسانی بانک تلاش‌های زیادی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر با کمکی که قانون برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به رسمی ایجاد کرد ۲۶۹ نفر از همکاران قراردادی رسمی شده اند و تنها ۴۳ درصد نیروی انسانی بانک قراردادی هستند و همچنین ۶۶ نفر از همکاران شرکتی نیز تبدیل وضعیت شده اند.
وی افزود: این تغییرات در نسبت نیروی انسانی بانک قدرت چانه زنی با سازمان امور استخدامی کشور را برای جذب نیرو در آینده بالا می برد.
بالاترین مقام اجرایی بانک با بیان اینکه تفاوتی بین کارمندان رسمی و قراردادی برای رشد و پیشرفت در پست بانک ایران وجود ندارد، ادامه داد: تنها ملاک ما برای ارتقا و پیشرفت شغلی همکاران عملکرد درست و شفاف در حوزه کاری است و تمام تلاش مدیران بانک بر این است که کارکنان در این زمینه دغدغه فکری نداشته باشند.
مدیرعامل بانک با اعلام اینکه در سال ۹۹ وزن منابع شعب منتخب بانک ۲۸ درصد وزن کل منابع بانک بوده است و در اسفند سال گذشته این رقم به ۲۴ درصد رسیده است، تصریح کرد: این تغییرات چهار واحدی نشان می‌دهد که برخی از شعب با درجات پایین تر نیز رشد بیشتری داشته‌اند.
وی افزود: بانک ظرفیت بالایی برای صدور ضمانتنامه دارد و در دو ماه سال ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ در مجموع دو هزار و ۹۱ میلیارد ریال ضمانتنامه و در دو ماهه ابتدایی سال جاری رقمی بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ضمانتنامه صادر کرده‌ایم که بیش از ۵٫۵ برابر دو ماه، دو سال گذشته بوده است.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر اینکه با رعایت بهداشت اعتباری نسبت مطالبات معوق شعب منتخب در جمع حاضر، از ۱۷ درصد در اسفند ۹۷ به ۳٫۵ درصد در پایان سال گذشته رسیده است، گفت: در مجموع دو ماهه سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تسهیلات پرداخت شده ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است که این رقم در دو ماهه ابتدایی سال جاری به ۱۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است که نشان می‌دهد حرکت بانک نسبت به سال‌ قبل تغییرات قابل توجهی کرده است.
شیری با بیان اینکه شعبه‌ای که می‌تواند ۷۴ باجه خدمات بانکی را بدون هیچ مشکلی اداره کند و با مسئولان این باجه‌ها تعامل درستی داشته باشد، تمرین مدیریت را آغاز کرده است و به صورت بالقوه ما در هر استان مدیرانی را آموزش داده‌ایم که می‌توانند در آینده یک استان را اداره کنند.
دکتر شیری با اشاره به اینکه در سال آینده نیز برنامه مشابهی خواهیم داشت ، تاکید کرد : سایر شعب نیز تلاش نمایند تا وارد گردونه رقابت و باشگاه دو هزار میلیارد ریالی شوند و شعبی که در شرایط فعلی دارای منابع بالای دو هزار میلیارد هستند در آینده نزدیک وارد باشگاه ده هزار میلیارد ریالی شوند.
مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه رمز موفقیت شعب منتخب ما برنامه ریزی، اجرا، نظارت و کنترل بوده است، ادامه داد: تک تک مدیران در استان‌ها و ستاد بر روی برنامه‌ها حساس بوده و نظارت و کنترل داشته‌اند و هر چه بازخوردها شفاف تر باشد عملکرد بهتری خواهیم داشت.
وی افزود: باید با همه ذی‌نفعان شفاف صحبت کنیم و شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهیم و همکاران نیز کار خود را با شفافیت دنبال کنند و بدانند که در این صورت هیچ گزندی به آنان نمی‌رسد.
بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به جایگاه حساس پست بانک ایران در بین مدیران استان‌ها ، گفت: پست بانک ايران امروز به لحاظ ماموریت‌ها، حضور در نقاط کور اقتصادی، خدماتی که به ذی‌نفعان خود می‌دهد و شفافیتی که در سیستم آن وجود دارد جایگاه ویژه‌ای را در بين مديران ارشد کشور کسب کرده است و هرگونه تغییر و جابجایی در بانک، با واکنش مقامات استان ها مواجه می شویم.
شیری با تاکید بر اینکه ماموریت بانکداری خرد پست بانک ایران باید از طریق باجه‌ها مدیریت شود، تصریح کرد: در این صورت شعبه دیگر درگیر پرونده‌های خرد نمی‌شود، بانکداری شرکتی و تماس با مشتریان عمده را انجام می ‌دهد و این برنامه بر اساس سند راهبردی بانک در بلند مدت اجرا می‌شود.
دکتر شیری با اشاره به اینکه در سال آینده نیز برنامه مشابهی خواهیم داشت ، تاکید کرد : سایر شعب نیز تلاش نمایند تا وارد گردونه رقابت و باشگاه دو هزار میلیارد ریالی شده و شعبی که در شرایط فعلی دارای منابع بالای دو هزار میلیارد هستند ، در آینده نزدیک وارد باشگاه ده هزار میلیارد ریالی شوند.
وی تصریح کرد: ارزیابی شعب برای انتخاب ۲۸ شعبه ، منابع منتهی به ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ آنها بوده و گزارش آماری بیانگر این است که پس از این تاریخ نیز شعب جدیدی توانسته اند وارد این گروه شوند.