تفاهم‌نامه ۴۸۰ میلیار ریالی برای عمران روستای تیس چابهار امضا شد
تفاهم‌نامه ۴۸۰ میلیار ریالی برای عمران روستای تیس چابهار امضا شد
اقتصادوتجارت : مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تفاهم‌نامه ۴۸۰ میلیارد ریالی برای اجرای طرح هادی روستای تیس با هدف عمران و آبادانی این روستای تاریخی بیش از ۲ هزار ساله امضا شد که نوید دهنده تحول در تامین رفاه و آسایش مردم است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار ادهم کرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این تفاهم‌نامه سه جانبه بین منطقه آزادچابهار، استانداری سیستان و بلوچستان و اداره‌کل بنیادمسکن انقلاب اسلامی منعقد و امضا شد و قرار است بزودی بهسازی و آسفالت معابر روستای تیس انجام شود.

وی بیان کرد: ۶۰ هزار مترمربع آسفالت توسط بنیادمسکن در روستای تیس انجام می‌شود و علاوه‌بر این نیز ۱۰۰میلیارد ریال برای ساخت پارک بانوان روستای کمب هزینه خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان با قدردانی از تلاش‌های منطقه آزاد در عمران و آبادانی روستاهای چابهار، ادامه داد: ۵۱ درصد جمعیت روستایی استان در روستاها زندگی می‌کنند و نیاز است که خدمات بیشتری در مناطق روستایی انجام شود و نباید شاخص اجرای طرح‌های هادی روستایی در پایین ترین حد کشور باشد.

وی افزود: در مجموع سه هزار دهیاری و ۱۱ هزار روستا در سیستان و بلوچستان وجود دارد که امیدواریم با همکاری مسوولان و تخصیص اعتبارات جمعیت روستاها ماندگار و امکانات رفاهی برای آنها فراهم شود.