تشریح اقدامات دبیرخانه مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانی شهر تهران
تشریح اقدامات دبیرخانه مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانی شهر تهران
اقتصادوتجارت : احمدی صدر :یکی از موارد بسیار مهم، ایجاد نگاه جدید به موضوع مسئولیت‌پذیری اجتماعی در شهر و شهرداری بوده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، احمد احمدی صدر گفت: دبیرخانه مسئولیت‌پذیری اجتماعی شهر تهران در دوره جدید مدیریت شهری با نگاهی عمومی و تخصصی و با هدف ترویج، اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی، هم‌افزایی و تلاش در راستای جلب حمایت سازمان‌ها و شرکت‌های اقتصادی شهر تهران برای ایفای نقش مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود و همچنین پررنگ کردن ایفای نقش مسئولیت‌پذیری اجتماعی در شهرداری تهران با سیاست‌های جدید و منطبق با نظامنامه مصوب شورای اسلامی شهر تهران به حیات خود رنگ و جلایی جدی بخشیده است.

🔻دکتر احمدی صدر با اشاره به برخی از اقدامات این دبیرخانه گفت: تلاش در راستای ایجاد ارتباط موثرتر با سازمان‌های اقتصادی و سندیکاها و اتاق‌های فعال در شهر تهران، بازنگری در تفاهم‌‍‌نامه همکاری مشترک با اتاق بازرگانی تهران با هدف اجرایی نمودن فعالیت‌های مسئولیت‌پذیری اجتماعی، بازنگری لایحه پیشنهادی مسئولیت‌پذیری اجتماعی به شورای اسلامی شهر تهران، اجرای مفاد نظامنامه مسئولیت‌پذیری اجتماعی، تولید محتوای تخصصی در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی، هویت‌بخشی و برگزاری جلسات ستاد راهبری، دبیرخانه و کمیته‌های اجرایی، مذاکره با سازمان‌ها و شرکت‌های اقتصادی در راستای جلب حمایت سازمان‌ها و شرکت‌های اقتصادی شهر تهران برای ایفای نقش مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود از جمله این موارد است.

🔻وی به اقدامات اجرایی دبیرخانه در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی اشاره کرد و افزود: اجرای پویش (به تو ای دوست) با همکاری اتاق بازرگانی تهران، اجرای پویش آب تهران با همکاری شرکت آبفای تهران، برگزاری نشست مشترک با سازمان‌های دولتی همکار در شهر تهران و برگزاری نشست مشترک با سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی شهر تهران از جمله اقدامات اجرا شده است.

🔻دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران تاکید کرد: یکی از موارد بسیار مهم انجام شده در دوره جدید مدیریت شهری در بخش مسئولیت‌پذیری اجتماعی، هویت بخشی و ایجاد یک نگاه جدید به موضوع مسئولیت‌پذیری اجتماعی در شهر و شهرداری تهران بوده است.

🔻احمدی صدر اذعان داشت: براساس نظامنامه مسئولیت‌پذیری اجتماعی شهر تهران دبیرخانه موظف به دریافت استانداردهای بین‌المللی است. به همین منظور برای اولین بار طی بررسی‌های انجام شده روند ممیزی و اجرایی استاندارد ISO26000 و ISO37120 در سطح شهرداری تهران توسط دبیرخانه در مهر ماه ۱۴۰۱ آغاز شد و پیش بینی می‌شود تا اسفند ماه ۱۴۰۱ این استاندارد در شهرداری تهران اجرا و گواهینامه دریافت شود.