تردد در شلمچه به مرز ۱ میلیون نفر رسید
تردد در شلمچه به مرز ۱ میلیون نفر رسید
اقتصادوتجارت : شمار تردد زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی شلمچه، به مرز یک میلیون نفر رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، پایانه مرزی شلمچه در منطقه آزاد اروند از ابتدای ماه صفر تاکنون، پذیرای خیل عظیم عاشقان اباعبدالله و دلداگان مسیر حسینی است.

این مرز که دومین شاهراه‌ ارتباطی با کشور عراق در غرب کشور است، از ابتدای‌ماه صفر تا پایان روز گذشته، بالغ بر یک میلیون تردد را به ثبت رسانده است.

بر اساس آمار، تعداد ۷۲۱ هزار ۳۱۲ نفر تا کنون از مرز شلمچه کشور را به مقصد راهپیمایی اربعین ترک کرده‌اند. همچنین تعداد ۲۱۱ هزار و ۷۶۷ نفر از این تعداد به کشور بازگشته‌اند.

بالغ بر ۴۰ هزار ۸۶ تن از اتباع مقیم کشورمان از مرز شلمچه برای تردد به خاک عراق بهره جسته‌اند و تعداد ۱۳ هزار و ۸۳۴ تن از این تعداد نیز به کشور بازگشته‌اند.

در مجموع، پایانه مرزی شلمچه تا پایان روز نهم شهریورماه جاری، تعداد ۹۸۶ هزار و ۹۹۹ تردد را به ثبت رسانده است.

بر اساس این گزارش، مواکب حسینی و زیرساخت‌های ایجاد شده توسط ستاد اربعین منطقه آزاد اروند، پاسخگوی نیاز زائران در این گذرگاه مرزی خواهد بود و بر همین اساس، به زائران توصیه می‌شود در راستای پیش‌گیری از گرمازدگی، ساعات منتهی به پایان روز و در طول شب را برای تردد انتخاب کنند و پیش از آن در اماکن و مواکب در نظر گرفته شده، به استراحت بپردازند.

همچنین به منظور پیشگیری از اختلال در فرآیند حمل و نقل در خاک عراق، زائران ساعات مختلف را برای تردد از مرز شلمچه،در نظر گیرند.

در محوطه بارانداز تجاری مرز شلمچه، پایانه‌ای برای بازگشت مسافران به شهرهای مبدأ ایجاد شده است که زائران می‌توانند بدون نیاز به تهیه بلیط و مراجعه به پایانه‌های شهری، مرز را به شهرهای خود ترک کنند.