تاکید بر اهمیت شناخت و اولویت‌بندی مخاطرات در شهرها
تاکید بر اهمیت شناخت و اولویت‌بندی مخاطرات در شهرها
اقتصادوتجارت : رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست تخصصی مجمع کلانشهرها که در حاشیه نخستین رویداد مدیریت بحران «ایران قوی» برگزار شد، بر لزوم شناخت و اولویت‌بندی بحران‌ها در شهرهای کشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، دکتر علی نصیری در این نشست تخصصی ضمن تشریح فعالیت‌های انجام گرفته در سازمان پیشگیری ومدیریت بحران شهر تهران در دوره جدید مدیریت شهری، با بیان این مطلب افزود: هر شهری با مخاطراتی مواجه است و اولین نکته در مواجهه با این مخاطرات ارزیابی خطر، شناخت مخاطرات بحران‌آفرین و اولویت‌بندی این مخاطرات است.

وی از زلزله، سیل، طوفان، حوادث مربوط به فرونشست و فروریزش، حوادث شیمیایی، آتش‌سوزی‌ها و بحران‌های احتماعی ناشی از حضور در تجمعات انبوه به عنوان بخشی از مخاطرات شهر تهران نام برد و گفت: در هر کدام بحران‌های ناشی از وقوع این مخاطرات اگر فعالیت‌ها از مسیر علمی و اصولی طی شود و تصمیم‌گیری‌ها بر مبنای قواعد علمی باشد و به این قواعد اعتماد کنیم، به نتیجه می‌رسیم.

وی در ادامه به بررسی ساختار سازمان و ستاد مدیریت بحران شهر تهران پرداخت و از حضور نزدیک به ۱۰۰ سازمان در تصمیم‌گیری‌‎های کمیته‌های تخصصی این ستاد خبر داد که مدیریت دبیرخانه آن بر عهده این سازمان قرار دارد.

بنابر این گزارش، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه این نشست، با اشاره به نقش موثر شهروندان در تصمیم‌گیری‌های مربوط به بحران بر لزوم افزایش آمادگی شهروندان تاکید کرد.

در ادامه گزارشی از اقدامات سازمان در مباحث پیشگیری، آمادگی، مشارکت‌های مردمی و پدافند غیر عامل ارائه شد.