تاثیر حضور بانوان در هیئت مدیره شرکت‌های صنعت آب و برق مشهود است/ جوانی جمعیت و خانواده مهم‌ترین عنصر در تقویت ایران آینده است
تاثیر حضور بانوان در هیئت مدیره شرکت‌های صنعت آب و برق مشهود است/ جوانی جمعیت و خانواده مهم‌ترین عنصر در تقویت ایران آینده است
اقتصادوتجارت : وزیر نیرو با تاکید بر تداوم جدی بهره‌گیری از ظرفیت، پتانسیل و دانش بانوان در هیئت مدیره شرکت‌های صنعت آب و برق گفت: خوشبختانه این روند با نتایج بسیار ارزشمندی همراه شده است و بخشی از آن را می‌توان در ارائه گزارش‌های جامع مختلف به ویژه مجامع اخیر منتهی به سال ۱۴۰۱مشاهده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علی‌اکبر محرابیان” صبح امروز، سه‌شنبه در آئین افتتاحیه هجدهمین گردهمایی مشاوران زنان و خانواده صنعت آب و برق که با حضور “انسیه خزعلی” معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، “مریم کارگرنجفی” معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو و “سمیه خداپرست” مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده در سالن همایش نیروگاه طرشت برگزار شد، ضمن ابراز امیدواری بر پیروزی جبهه مقاومت در نبرد با رژیم غاصب صهیونیستی گفت: امید است با برگزاری چنین همایشی، در تبیین دستاوردهای وزارت نیرو و برجسته‌نگاری و بیان نقش بالای بانوان در ارائه خدمات صنعت آب و برق به مردم این سرزمین گامی بلند برداشته شود.

وزیر نیرو در ادامه افزود: طی دو سال اخیر تلاش و کوشش بانوان در حوزه‌های مختلف صنعت آب و برق به خوبی دیده شده است و این امر اهمیت قدردانی از بانوان به ویژه مشاوران امور زنان و خانواده این عرصه را دوچندان می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت و پتانسیل بانوان در بخش‌های مختلف کشور به ویژه عرصه مدیریتی صنعت آب و برق، اظهار کرد: بانوان و مدیران موفق وزارت نیرو امروز در عرصه‌های مختلف جامعه حضور دارند و به عنوان الگویی به منظور حضور موثر و فعال بانوان در سایر بخش‌ها مطرح هستند.

محرابیان با اشاره به انتصاب مدیرعامل زن در یکی از شرکت‌های تولید نیروی برق کشور برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق ایران، افزود: این مدیر، یک نخبه دانشگاهی با تجارب ارزشمند است که سالها در صنعت برق فعال بوده و این مهم نقطه امیدی برای تلاش و کوشش بانوان به منظور فتح قله‌های مختلف به ویژه پست‌‌های مدیریتی در کشور است.

وزیر نیرو با تاکید بر تداوم جدی این روند، اضافه کرد: همچنین در این راستا می‌توان به بهره‌مندی از ظرفیت، پتانسیل و دانش بانوان در هیئت مدیره شرکت‌های صنعت آب و برق اشاره کرد که خوشبختانه با نتایج بسیار ارزشمندی همراه شد و بخشی از آن را می‌توان در ارائه گزارش‌های جامع مختلف به ویژه مجمع اخیر منتهی به سال ۱۴۰۱، تشکیل منظم جلسات، اجرای صحیح و کامل تصمیمات هیئت مدیره‌ها و تولید صورت‌های مالی و گزارش‌های مطلوب و مقبول مشاهده کرد.

وی یادآور شد: در همین راستا صورت‌های مالی شرکت توانیر برای نخستین بار به صورت مقبول ارائه و مورد تائید بازرسان قرار گرفت، لازم است این مهم تداوم یابد.

محرابیان با بیان اینکه علم و دانش همواره در دنیا و ایران در حال پیشرفت است، تاکید کرد: بر این اساس باید بانوان با حضور در مجامع مختلف علمی، علم و فناوری خود را به روز نگاه دارند؛ به طور کلی فاصله ایجاد شده از محیط‌های علمی موجب تحلیل رفتن دانش افراد نشود.

وی با اشاره به نمونه‌های موفق مدیریتی بانوان در صنعت آب و برق کشور، گفت: باید شرایط عادلانه‌ای فراهم شود و نقش همکاران به ویژه مشاوران امور زنان و خانواده در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

وزیر نیرو بیان کرد: لازم است با حضور متخصصان به ویژه نخبگان برای آینده وزارت نیرو جانشین پروری صورت گیرد.

وی با اشاره به مصوبه هیئت دولت برای جذب نخبگان، ابراز داشت: این افراد آینده‌سازان وزارت نیرو هستند و می‌‎توان در رده‌های عالی مدیریتی از توان و دانش آن‌ها بهره‌مند شد.

محرابیان در ادامه اظهارات خود به نقش بی‌بدیل بانوان در مدیریت مصرف آب و برق اشاره و تاکید کرد: کشور همواره با یک ناترازی در آب و برق مواجه است و موضوع مدیریت مبحث بسیار مهمی است و بهره‌مندی از توان و ظرفیت بانوان در دستور کار قرار گرفته است که این مهم طی دو سال اخیر به خوبی مشهود بوده است.

وی با اشاره و انتقاد از تلاش دشمنان در رواج ناامیدی در میان مردم این سرزمین، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای عظیم و بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف کسب کرده است و لازم است جامعه بانوان را از این دستاوردها آگاه و آشنا کرد. امروز جامعه ما با پیش پا افتاده‌ترین دستاوردهای کشور بیگانه است و رسانه‌های معاند و دشمنان از این فرصت در راستای بی‌ارزش و بی‌اثر نشان دادن این دستاوردها با استفاده از دروغ و تزویر و بزرگ نمایی، مشکلات سوء استفاده می‌کنند.

محرابیان در توضیح این مساله مثالی آورد و گفت: طی یک سال گذشته شاهد خاموشی‌های گسترده برق و اعمال خاموشی برای حداقل یک میلیون مشترک برق در یکی از ایالات متحده آمریکا بودیم به طوری که در سه ماه گذشته بیش از هفت شبانه روز مستمر برق یکی از ایالت‌های آمریکا قطع شد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که حوادث و نقص فنی تجهیزات نیروگاهی و غیره در همه دنیا امری معمول است، در این بین چنانچه برق روستایی در کشور دچار نقص فنی شود، رسانه دشمن آن را تبلیغ می‌کند و با بزرگ نمایی مشکلات، تلاش دارد مردم را ناامید کند.

وزیر نیرو همچنین بر ارتقای سیاست‌های جوانی جمعیت و خانواده تاکید کرد و بیان داشت: مهم‌ترین عنصر قدرت به جهت مادی عنصر جمعیت و به ویژه جوانی جمعیت است؛ جمعیتی که قدرت تولید علم، رشد اقتصاد، دفاع و غیره را دارد. عنصر جمعیت و خانواده مهم‌ترین عنصر در تقویت ایران در آینده خواهد بود؛ این سیاست امروز در همه کشورها مدنظر قرار گرفته است.