برنامه‌های حمایتی بانک سامان از صنایع بسته‌بندی
برنامه‌های حمایتی بانک سامان از صنایع بسته‌بندی
اقتصادوتجارت : میزان اهمیت بسته‌بندی در فروش و بازاریابی کالاها به اندازه‌ای است که علاوه بر نقش اولیه و بسیار مهم حفاظت از محصول و کالای تولیدی، نقش اساسی و محوری در جذب مشتری یا خریدار نیز ایفا می کند. بانک سامان با درک این موضوع در مسیر حمایت از صنایع بسته‌بندی و تولیدی کشور و درآمد حاصله که تاثیری شگرف در توسعه اقتصادی ایران دارد، خدمات مالی و اعتباری ویژه ای برای فعالان صنایع بسته بندی ارائه کرده است.

به گزارش شبکه خبری اقتصادوتجارت : اهمیت بسته بندی محصولات و کالاها فارغ از نوع آن مثل مواد غذایی، آرایشی – بهداشتی، الکترونیکی، البسه و غیره به حدی بالاست و نقش آن در بازاریابی و فروش و غیره تا حدی مهم تلقی شده که شرکت های بزرگ تولیدی دنیا با شرکت های حرفه ای در زمینه چاپ و بسته بندی همکاری می کنند تا فروش بالای محصولات خود را تضمین کنند.

نقش بسته بندی در بازاریابی نیز دقیقا تبلیغ کردن محصول یا کالای تولیدی است و نوع طراحی، لوگو و البته تاثیر رنگ در بسته بندی و در طراحی برای بازاریابی موفق اثرگذار هستند. خریداران به دنبال نوعی از بسته بندی هستند که بتوان سریع آن را باز و بسته، جمع کرد و با اشغال فضای کم ذخیره کرد، یا بتوان به راحتی محصول یا کالای تولیدی خریداری شده را حمل کرد.

تحقیقات انجام‌شده در این حوزه نشان می‌دهد که ۶۰ درصد تصمیمات مشتریان برای خرید یک محصول در نقطه فروش و براساس ظاهر و بسته بندی آنهاست. حدود ۵۶% مشتریان هم عنوان کرده‌اند از طریق بسته بندی محصولات است که متوجه حضور محصولات جدید می شوند و تبلیغات در تلویزیون کمتر از ۴۰% نقش دارد. لذا بسته بندی و تبلیغات در بازاریابی در هم گره خورده اند.

بانک سامان که در سال‌های اخیر با ورود به حوزه هوشمندسازی محصولات خود و شناسایی نیازهای اقشار و اصناف جامعه، در برنامه‌ریزی مشاوره‌ای و ارائه خدمات حمایتی برای توسعه اقتصادی کشور برنامه‌های هوشمند و پیشرفت‌های محسوسی را به ثبت رسانده است با درک اهمیت موضوع بسته‌بندی در فروش محصولات تولیدی در داخل کشور، حمایت از صنعت بسته‌بندی که نقشی اساسی را در برندینگ فروش و صادرات برعهده دارد را در دستور کار خود قرار داده است.

اقدامات حمایتی بانک سامان از صنعت بسته‌بندی

بانک سامان خدمات متنوعی در زمینه‌های بانکداری الکترونیک، بانکداری بین‌الملل، بانکداری شرکتی، بانکداری شخصی، سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. تمامی این خدمات بصورت آنلاین ارائه می‌شود تا مشتریان بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، خدمات بانکی خود را دریافت کنند. یکی از بخش‌های حمایتی که در بانک سامان در زیرمجموعه بانکداری شرکتی تعریف شده است، حمایت از صنعت بسته‌بندی است که باعث جذابیت بیشتر محصولات تولیدی شده در صنایع مختلف می‌شود.

برای حمایت از صنعت بسته‌بندی، بانک سامان به منظور تأمین سرمایه لازم برای واردات مواد اولیه موردنیاز این صنعت همچون خمیر پالپ، خمیر کاغذ و … و همچنین تأمین مالی برای خریدهای داخلی، خدمات مالی ارائه می‌دهد. همچنین در حوزه طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای به‌منظور واردات ماشین‌آلات خطوط تولید یا از طریق حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان تامین‌کننده ماشین‌آلات نسبت به پرداخت تسهیلات یا تأمین مالی از طریق بازار سرمایه در قالب تسهیلات بلندمدت اقدام می‌کند.

تأمین مالی از طریق تسهیلات ریالی و انتشار اوراق برای خریدهای داخلی و خارجی، مشاوره در حوزه تأمین مالی و پرداخت‌های بین‌المللی، صدور ضمانت‌نامه و گشایش اعتبار اسنادی، خدمات پرداخت‌های بین‌المللی، افتتاح حساب بانکی و خدمات کارکنانی، ارائه خدمات الکترونیکی از طریق اینترنت‌بانک، صدور بیمه‌نامه، خدمات CIP و ترانسفر فرودگاهی، آموزش عملیات اجرایی بانک به واحدهای مالی و بازرگانی شرکت‌ها، مشاوره در حوزه بازار سرمایه از جمله خدمات متنوع بانک سامان در زمینه حمایت از صنایع بسته‌بندی است.

با توجه به خدمات گسترده‌ای که بانک سامان ارائه می‌کند، می‌توان گفت که این بانک همواره به خوبی توانسته است در مسیر توسعه اقتصادی و رشد صنایع مختلف در تولید محصولات و فروش داخلی و صادراتی آنها نقش مهمی را ایفا نماید. حمایت‌هایی که گاها با تامین مالی برای تولید مواد اولیه یا قطعات و تجهیزات توسط متخصصان داخلی و مهندسان جوان دانشگاهی یا شرکت‌های دانش‌بنیان به انجام می‌رسد که صرفه‌جویی ارزی را به همراه دارد.