بانک صادرات، بزرگ‌ترین ارائه‌ دهنده خدمات مالی به شرکت‌های خودرو سازی
بانک صادرات، بزرگ‌ترین ارائه‌ دهنده خدمات مالی به شرکت‌های خودرو سازی
اقتصاد و تجارت: صنعت خودرو در ایران از جمله صنایعی به شمار می‌آید که همواره با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده است. همین امر موجب شد تا حمایت های بانک صادرات از صنعت خودرو در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد و تجارت ، صنعت خودرو در کشور ما زمینه‌ساز اشتغال بیش از پنج میلیون نفر است. به طبع سرمایه‌گذاری در این بخش به معنای بهبود اشتغال‌سازی در کل کشور خواهد بود. بانک صادرات ایران نیز به‌عنوان یکی از معتبر‌ترین و بزرگ‌ترین بانک‌های کشور، همواره در تلاش بوده است تا با حمایت از صنایع مختلف و به‌خصوص صنعت خودروسازی نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند.
اگر حمایت از صنعت خودروسازی داخلی به نحوی صورت بگیرد که این شرکت‌ها بتوانند بخشی از درآمد خود را صرف بخش تحقیق و توسعه کنند، می‌توان انتظار داشت که در سال‌های آینده این صنعت روند روبه‌رشدی داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی را در مورد اهمیت سرمایه‌گذاری در این بخش و نقش بانک صادرات در این زمینه به شما عزیزان ارائه دهیم.

حمایت از خودروسازی به معنای افزایش اشتغال است
حمایت های بانک صادرات از صنعت خودرو به دلیل اهمیت بالای این امر بوده است. ضرورت چنین حمایت‌هایی به‌خصوص در شرایط اقتصادی امروز کشور واقعاً حس می‌شود. در واقع اگر چنین حمایت‌هایی از سوی بانک‌های بزرگ کشورمان به خودروسازان مختلف ارائه نشود، طی مدت کوتاهی این خودروسازان با مشکلات مالی متعددی روبه‌رو خواهند شد.
نباید فراموش کرد که صنعت خودروسازی در تمام جهان از صنایع پیشرفته و بسیار حساس هر کشور محسوب می‌شود. در کشور ما نیز همین امر صدق می‌کند. در واقع این صنعت توانسته است بازار کار مناسبی را برای طیف عظیمی از ایرانیان فراهم کند.
اگرچه بسیاری از افراد به‌صورت مستقیم در این حوزه مشغول به کار هستند؛ اما طیف بیشتری از هم‌وطنان ما به شکل غیرمستقیم با صنعت خودروسازی رابطه دارند. همین امر خود نشان‌دهنده آن است که وجود کوچک‌ترین مشکل مالی دراین‌رابطه می‌تواند بر روی زندگی بسیاری از ایرانیان تأثیری جدی بگذارد.
باتوجه‌به چنین مواردی می‌توان گفت که حمایت های بانک صادرات از صنعت خودرو می‌تواند یک عامل راهگشا جهت رفع مشکلات مالی غیرقابل‌انکار این صنعت باشد. حمایت مالی این بانک مشمول تمامی خودروسازان واقع در کشور می‌شود و تنها اختصاص به دو خودروساز اصلی ندارد، اگرچه بخش مهمی از این تسهیلات معمولاً در اختیار ایران‌خودرو قرار می‌گیرد. دلیل این امر آن است که ایران‌خودرو در بین خودروسازان ایرانی بیش‌ترین سهم از بازار تولید خودروها را در اختیار دارد.

انواع مختلف تسهیلات ارائه شده به خودروسازان
بر اساس راهکارهای مالی جدید در زمینه حمایت های بانک صادرات از این صنعت، این حمایت‌ها به‌جای تمرکز بر روی تنها یک زمینه، از چندین بخش مختلف تشکیل شده‌اند تا خودروسازان بتوانند به‌صورت هم‌زمان تمامی قسمت‌های مهم عملکردی خود را بهبود ببخشند. اگر بخواهیم به دو بخش اساسی در زمینه حمایت های بانک صادرات از صنعت خودرو اشاره کنیم، می‌توانیم استفاده از خدمات نوین مالی و همچنین تسهیل ارائه ابزارهای مالی را نام ببریم.
ارائه تسهیلات بدین شکل موجب می‌شود تا کلیه تسهیلات ارائه شده تنها در یک بخش متمرکز نشوند و خودروسازان بتوانند بخش‌های مختلف مدنظر خود همچون بخش تحقیق و توسعه و یا بخش بازاریابی را به شکلی متناسب به جلو ببرند. بهره‌گیری از این تسهیلات برای خودروسازان در بانک صادرات تسهیل و تسریع شده است تا این حمایت‌ها دراسرع‌وقت به خودروسازان اختصاص یابد.
البته این امر به معنای اجازه استفاده نادرست از منابع مالی ارائه شده توسط بانک صادرات نیست. خودروسازان موظف هستند که کلیه حمایت‌های مالی ارائه شده را تنها جهت بهبود عملکرد خود در حوزه‌های مختلف به کار ببرند و بهره‌گیری از این حمایت‌های مالی فوق‌العاده که توسط بانک صادرات ارائه می‌شود در موارد نامناسب یک امر غیرقانونی به شمار می‌آید.

بانک صادرات پشتیبان همیشگی خودروسازان
بر اساس آمار حمایت های بانک صادرات از صنعت خودرو می‌توان گفت که بانک صادرات همواره به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات مالی به خودروسازان و به‌طورکلی شرکت‌های صنعتی در کشور محسوب می‌شود. در واقع بسیاری از شرکت‌های صنعتی موجود در کشور من‌جمله خودروسازان ادامه فعالیت خود را مدیون حمایت‌های مالی دریافتی از بانک صادرات هستند.
خوشبختانه به دلیل اینکه بانک صادرات ایران ارائه چنین خدمات مالی بی‌نظیری را به‌عنوان اولویت خود قرار داده است، می‌توان اطمینان داشت که این حمایت‌های مالی در سال‌های آینده نیز در اختیار شرکت‌های صنعتی کشور و خودروسازان قرار می‌گیرد تا این شرکت‌ها بتوانند با آرامش و بدون نگرانی در زمینه مشکلات مالی،‌ به فعالیت خود ادامه دهند.
می‌توان گفت که ارائه‌کردن خدمات مالی به شرکت‌های صنعتی و خودروسازان یک وظیفه ملی و میهنی به شمار می‌آید که نه‌تنها بانک صادرات ایران، بلکه سایر بانک‌های بزرگ کشور نیز باید نسبت به آن اقدام کنند. این حمایت‌ها را باید به‌صورت مداوم پیگیری کرد؛ زیرا شرکت‌های بزرگ صنعتی ممکن است در بحران‌های مالی متعددی (به‌خصوص به‌خاطر تحریم‌های بین‌المللی) قرار گیرند.
اگر حمایت های بانک صادرات از صنعت خودرو به‌صورت مداوم ادامه یابد، شرکت‌های صنعتی و خودروسازان این توانایی را پیدا می‌کنند که محصولات باکیفیت‌تری را به مشتریان خود ارائه دهند. در واقع این امر یک موضوع دوطرفه است؛ زیرا حمایت کلی از خودروسازان نیز به‌وسیله مبالغی صورت می‌گیرد که هم‌وطنان در این بانک سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

حمایت‌های مالی موجب پیشرفت خودروسازان می‌شود
خودروسازی را می‌توان از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور دانست که همواره نیازمند حمایت است. این حمایت اگر به‌صورت درست و به‌موقع انجام شود، می‌تواند یک راهکار مناسب جهت بهبود پیشرفت شرکت‌های مذکور باشد.
حمایت های بانک صادرات از صنعت خودرو همواره نقش بسیار مهمی را در این زمینه داشته است. بر طبق اهداف کلی بانک صادرات، این حمایت‌ها در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا می‌‌کند تا بتوان در شرایط اقتصادی نامناسب و تحریم‌های بین‌المللی این بخش مهم از صنعت کشور را پیشرفته‌تر کرد. بانک صادرات را می‌توان موفق‌ترین بانک حاضر در زمینه ارائه تسهیلات مختلف به شرکت‌های خودروسازی دانست.