افتتاح نمایشگاه کاریکاتورهای برتر جشنواره بحران
افتتاح نمایشگاه کاریکاتورهای برتر جشنواره بحران
اقتصادوتجارت : نمایشگاه کاریکاتورهای برتر جشنواره طنز و کاریکاتور بحران در پردیس ملت افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، دکتر علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته ریشه بسیاری از مشکلاتی که در حوزه مدیریت بحران در کشور شاهد هستیم، فرهنگی و اجتماعی است. باورها و ندانستن‌ها و افکاری که گاهی اوقات در ذهن افراد شکل می‌گیرد. خیلی از منیت‌ها و خودمحوری ها ریشه شکل‌گیری خیلی از اتفاقاتی است که همان اتفاق منجر به آسیب رساندن به جان مردم می‌شود. این موضوع بحث مفصلی است که می‌توان در یک همایش ملی بهتر درباره آن صحبت کرد.

وی افزود: اگر ما علت ریشه‌ای مسائل مدیریت بحران را مسایل فرهنگی بدانیم که واقعا هم همینطور است، راه حل برطرف کردن آن نیز فرهنگی است. خیلی از اتفاقات باید در کودکی شروع شود. در خیلی از کشورها ، از همان زمان ورود به مهدکودک آموزش یک سری موضوعات به کودکان شروع می‌شود.

وی یادآور شد: اگر ما بخواهیم یک چالش فرهنگی را درمان کنیم ، درمان آن نیز باید از جنس فرهنگی باشد. ورود به عرصه فرهنگ در سازمان مدیریت بحران موضوع جدیدی نیست و از همان ابتدای تشکیل سازمان وجود داشته است و روز به روز نیز جدی‌تر از گذشته به آن خواهیم پرداخت.

وی در رابطه با کیفیت آثار این نمایشگاه نیز گفت: پشت بسیاری از کاریکاتورهایی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده، عناصر فکری عمیقی نهفته است که با مشاهده آن مخاطب به فکر فرو می رود و تاثیر بسیار زیادی دارد. قبل از این هم جشنواره داستان کوتاه حوزه بحران را داشتیم که آثار برتر آن جشنواره نیز در قالب کتاب منتشر شد.

گالری آثار برتر بخش کاریکاتور جشنواره بحران دوشنبه نهم اسفندماه ۱۴۰۰ با حضور دکتر علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، دکتر شاهین مظفری سرپرست معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، دکتر شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران، دکتر محلاتی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان تهران، دکتر فخر قائم مقام رییس سازمان مدیریت بحران کشور، مهندس سیگارودی معاون خدمات شهری منطقه ۳، مهندس اکبرشاهی مدیرعامل موسسه تصویر شهر و عباس حسین‌‌نژاد دبیر جشنواره و مدیر دفتر طنز حوزه هنری برگزار شد.

این نمایشگاه با ۴۰ اثر راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره بحران کار خود را آغاز کرد و تا یک هفته در پردیس ملت برپا خواهد بود. علاقه‌مندان به آثار هنری می‌توانند هرروز به بخش گالری پردیس ملت مراجعه کنند و از کاریکاتورهای راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره بحران بازدید به عمل آوردند.

جشنواره طنز و کاریکاتور بحران با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و دفتر طنز حوزه هنری در سه بخش داستان کوتاه، شعر و کاریکاتور و با سه محور سیل، زلزله و کرونا در زمستان ۱۴۰۰ برگزار شد و اختتامیه جشنواره نیز روز ۱۸ اسفندماه برگزار خواهد شد.