استفاده از ظرفیت های نیروی انسانی منطقه آزاد چابهار در اولویت است
استفاده از ظرفیت های نیروی انسانی منطقه آزاد چابهار در اولویت است
اقتصادوتجارت : عبدالملکی در این مراسم با اشاره به اینکه منطقه آزاد چابهار و سواحل مکران دارای ظرفیت های بالای نیروی انسانی است و جمهوری اسلامی ایران به این موضوع اذعان دارد، گفت: امیدوارم با استقرار این بانوی بزرگوار که تجربه مدیریتی در همین منطقه دارد و همچنین با توجه به مسیری که این منطقه از دو سال پیش آغاز کرده بتواند به عنوان استراتژیک ترین منطقه آزاد کشور نقش مهمی اقتصاد کشور و منطقه ایفا کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار؛ مدیر عامل جدید منطقه آزاد چابهار طی مراسمی با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همچنین مسئولان محلی و اقشار مختلف مردم استان سیستان و بلوچستان معرفی و منصوب شد.

عبدالملکی در این مراسم با اشاره به اینکه منطقه آزاد چابهار و سواحل مکران دارای ظرفیت های بالای نیروی انسانی برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران به این موضوع اذعان دارد، گفت: امیدوارم با استقرار این بانوی بزرگوار که تجربه مدیریتی در همین منطقه دارد و همچنین با توجه به مسیری که این منطقه از دو سال پیش آغاز کرده بتواند به عنوان استراتژیک ترین منطقه آزاد کشور نقش مهمی اقتصاد کشور و منطقه ایفا کند.
او با بیان اینکه حجم بسیار زیادی سرمایه گذاری در پروژه ها انجام شده که در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می رسند، افزود: درخشش منطقه آزاد و تجاری کشور از سال های آینده رخ خواهد داد.

او با بیان اینکه از همه کسانی که به شکوفایی استراتژیک ترین منطقه آزاد کشور یعنی چابهار شدند تشکر می کنم، افزود: آقای مقدم ۱۸ ماه سکاندار بودند دوره درخشانی داشتند علاوه بر اینکه عقب ماندگی سال های گذشته جبران شد یک تحرک اقتصادی هم به وجود آوردند و در همین دوره بیشترین سرمایه گذار جذب شد.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه پروژه های عمرانی زیادی هم اکنون در چابهار در حال اجراست، تصریح کرد: آقای مقدم همچنان عضو هیات موظف منطقه آزاد چابهار باقی خواهد ماند و به مدیرعامل جدید کمک خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه خانم ریگی در زمان سفارت و فرمانداری و… مدیریت بسیار درخشانی داشته اند، گفت: ایشان با رویکرد مادرانه ای که دارند و با بهره گیری از تجربیات در دولت و ظرفیت غنی کارکنان و همدلی با سایر نهادها و سازمان‌های منطقه آزاد در مسیر توسعه منطقه آزاد چابهار بکار گرفته شود. همچنین برنامه جهش صادراتی باید با شتاب بیشتری انجام شود.
او با بیان اینکه در مناطق آزاد نقاطی در نظر گرفته می شود که ظرفیت ایجاد تحرک اقتصادی در سطح ملی داشته باشند، اظهار کرد: اثر مناطق آزاد و تجاری در اقتصاد جهانی قابل توجه است و گزارشی که چند ماه پیش درباره سرمایه گذاری انجام شده بر اهمیت ایجاد مناطق آزاد و تجاری تاکید شده است و ما افتخار داریم که توسعه مناطق آزاد در راستای اقتصاد مقاومتی ماموریت مناطق آزاد برای انتقال فناوری، تامین کالاهای اساسی کشور، تامین منابع خارجی از کشور، تسهیل تولید در نظر گرفته شده است.
عبدالملکی با تاکید بر اینکه ۱۵۰۰ شرکت در مناطق آزاد تجاری مستقر هستند، گفت: بیش از ۸۰ درصد ترانزیت کشور و یک سوم صادرات غیرنفتی کشور از مناطق آزاد شکل می گیرد.

نقش آفرینی با رویکرد دیپلماسی اقتصادی

حمیرا ریگی در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه انتصاب یک زن به عنوان مدیرعامل منطقه آزاد نه تنها نشان از نگاه بلند مقام معظم رهبری برای نقش دادن به زنان در عرصه های مختلف مدیریتی علاوه بر نقش مادری آنها در خانواده است، گفت: همچنین نگاه راهبردی دولت ایران قوی برای اعتمادی که به این قشر از جامعه شده و این برای من افتخاری است و امیدوارم خدمتگزاری شایسته باشم و بتوانم پاسخی مثبتی به این اعتماد و مسئولیت خطری که به من داده شده بدهم.
او افزود همچنین خدمتگزاری راسخ برای مردم عزیز این منطقه در جهت منافع سازمان و نقش آفرینی آن در عرصه بین المللی با نگاه و رویکرد دیپلماسی اقتصادی و اقتصاد دریا محور باشم.