ارائه خدمات فرهنگی و سلامت محور در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین
ارائه خدمات فرهنگی و سلامت محور در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین
اقتصادوتجارت : شهردار منطقه ۴ از ارائه خدمات فرهنگی، سلامت محور و توزیع اقلام مورد نیاز در مسیر راهپیمایی جاماندگان حسینی خبرداد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ “علی اصغر کمالی زاده ” با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی(ع) برنامه های این منطقه را برای جاماندگان اربعین اعلام کرد و گفت: باعنایت به ایام سوگواری اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و با توجه به راه اندازی ستاد جاماندگان اربعین حسینی که از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برپا خواهد شد شهرداری منطقه ۴ نیز در تامین مایحتاج مورد نیاز مسیر راهپیمایان مشارکت خواهد داشت .

او در ادامه به برنامه هایی که در مسیر راهپیمایی برگزار می گردد اشاره کرد و گفت: این برنامه ها با مشارکت ادارات فرهنگی ، امور بانوان ، سلامت و ستاد راهبری مدیریت محله برگزار خواهد شد که شامل مشارکت در بربایی استیج های فرهنگی هنری با همت سازمان فرهنگی هنری ، تهیه فلش محتوایی برای استفاده صوت و تصویر از اداره کل فرهنگی ، دعوت گروه های سرود برای اجرا در مسیر و استیج ها ، برگزاری نماز جماعت در زمان اذان ، برپایی کرسی های اذان گاهی قرآنی و برگزاری مسابقات و فعالیت های فرهنگی هنری و اهدای هدایا ویژه کودکان می شود.

کمالی زاده همچنین از توزیع اقلام خوراکی شامل کیک ، آبمیوه ، چایی ، آب معدنی و …… در مسیر راهپیمایی جاماندگان خبر داد و به اجرای مسابقات فرهنگی ، دلنوشته دختران برای امام حسین (ع) و نقاشی ویژه دختران همراه با اهدا جایزه اشاره کرد.

شهردار منطقه ۴ با بیان ارائه خدمات سلامت محور در مسیر راهپیمایی جاماندگان گفت : به منظور حفظ سلامت راهپیمایان در مسیر راهپیمایی نسبت به برپایی میز سلامت با ارائه خدمات اندازه گیری فشار خون ، مشاوره پزشکی و توزیع ماسک اقدام می شود.

اوهمچنین از توزیع مخازن پسماند و کیسه های زیست تجزیه پذیر در بین راهپیمایان و موکب های عزاداری خبر داد و گفت: به منظور پاکسازی مسیر و شهر، طرح آموزش تفکیک پسماند توسط آموزشگران بازیافت در این روز اجرایی خواهد شد.

کمالی زاده در پایان گفت: حضور مردم در روز اربعین در یک چنین فضایی در پایتخت جهان اسلام آن هم با ارائه خدمات جانبی یک کار باارزش فرهنگی و اجتماعی است که قطعا در ارتقاء سطح فرهنگ و کاهش آسیبهای اجتماعی نقش مهمی دارد.