اجرای بیست و دومین رویداد “طرح رصد” در منطقه ۷
اجرای بیست و دومین رویداد “طرح رصد” در منطقه ۷
اقتصادوتجارت : بیست و دومین رویداد "طرح رصد" در منطقه 7 با حضور نرجس سلیمانی، مهدی پیرهادی، محمد آخوندی و میثم مظفر اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مسیب حسن‌زاده سرپرست ستاد شورایاری‌ها، شهردار و جمعی از مدیران این منطقه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، اعضای شورای شهر تهران ضمن بازدید از محلات، پروژه نیمه تمام منطقه در نشست تخصصی نظام مسائل منطقه ۷ به گفتگو با ۱۸ نفر از شورایاران، نخبگان، معتمدین و مدیران محلات پرداختند.
گفتنی است در جریان این بازدید بیش از ۷۰ چالش و مساله در سطح محلات منطقه ۷ احصاء شده مورد بررسی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش در جریان این بازدید نرجس سلیمانی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: زمین ها و املاک رها شده که تبدیل به فضاهای بی دفاع شهری شده باید تعیین تکلیف شود و تبدیل به کاربری های مناسب جهت تامین سرانه های شهری شود.
وی تاکید کرد: فضای وسیع بیمارستان متروکه جرجانی فرصت مناسبی برای تغییر کاربری و تبدیل به بوستان در محله ای است که هیچ بوستانی ندارد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: زیرساخت های ترافیکی منطقه به ویژه فعالسازی و توسعه شبکه ایستگاهی مترو در منطقه ۷ نیازمند تقویت بوده و برای حل گره های ترافیکی خاص منطقه در؛ میدان نامجو، خیابان مرودشت منتهی به ورودی اتوبان شهید صیاد شیرازی، خیابان حقوقی، خیابان سهند، میدان سپاه، تقاطع شیخ صفی و پلیس، میدان سبلان و سایر نقاط این چنینی باید مطالعات فنی و اجرای پروژه های ترافیکی در دستور کار قرار گیرد.
وی در پایان عنوان کرد: کمبود پارکینگ در منطقه ۷ به ویژه در راسته خیابان سهروردی نیازمند برنامه ریزی و استفاده از راهکارهای مشارکتی است.
در ادامه مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در هر محله باید تامین میدان میوه و تره بار در اولویت کار شهرداری منطقه قرار گیرد.
وی توجه به مبلمان شهری، سیما و منظر شهری و بازآفرینی هویت های تاریخی و فرهنگی محلات را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: راه اندازی ایستگاه های مترو در منطقه ۷ و تدابیر ترافیکی به منظور کاهش ترافیک در این منطقه باید در دستور کار قرار گیرد.
تعیین و تکلیف در خصوص ۶۱ ساختمان پرخطر منطقه ۷ و تامین سوله های بحران بیشتری در سطح منطقه ۷ از دیگر مواردی بود که پیرهادی بر آنها تاکید داشت.
میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در بیست و دومین کارگاه تخصصی طرح رصد در منطقه۷ ضمن تقدیر از بیان نکات ارزشمند نخبگان، معتمدین و مدیران محلات منطقه گفت:
طرح رصد برای ما در کمیسیون برنامه و بودجه واجب بود، تا بتوانیم به مسائل، چالش ها و اولویت های مناطق و محلات اشراف پیدا کنیم.
وی ادامه داد: بهترین راه برای شناخت معضلات واقعی محلات حضور میدانی و گفتگو با کنشگران و معتمدین محلات است.
مظفر در پایان گفت: خدا را شاکرم که در این ۱۱ هفته توانستیم بصورت میدانی در ۲۲ منطقه حضور پیدا کنیم و با بیش از ۵۰۰ نفر از شورایاران، نخبگان و معتمدین محلات چهره به چهره صحبت کنیم.
در پایان این دیدار نصراله آبادیان شهردار منطقه ۷ ضمن تشکر از حضور اعضاء شورای اسلامی شهرتهران و کمیسیون بودجه در منطقه ۷ و نگاه ویژه این عزیزان به نخبگان و اعضاء شورایاری منطقه در طرح رصد و پایش مشکلات محلات، ابراز امیدواری کرد که با کمک نخبگان و تیم مدیریت شهری بتوانیم شاهد اجرای طرح های مفید و کاربردی برای ساکنین منطقه۷ باشیم.