جلوگیری از مشکلات مشابه خلازیر با اجرای طرح های مطالعاتی
جلوگیری از مشکلات مشابه خلازیر با اجرای طرح های مطالعاتی
اقتصادوتجارت : جلسه شورای پژوهش و نوآوری منطقه 19با حضور رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، شهردار منطقه، معاونین و مدیران شهری این منطقه همراه با رونمایی از پروژه مطالعاتی محله خلازیر جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این جلسه مهدی هدایت شهردار منطقه از اهمیت و اولویت دهی این مرکز به پژوهش بویژه در محله خلازیر تشکر کرد و گفت: در صورتیکه طرح های مطالعاتی در حوزه های مختلف به درستی انجام شود مشکلاتی نظیر خلازیر کنونی نخواهیم داشت و هر اقدامی که با پژوهش و مطالعه همراه باشد پیامد آن سال ها ادامه خواهد داشت.
هدایت با اشاره به پیش بینی آینده مطلوب برای منطقه ۱۹، بر تبدیل تهدید ها به فرصت در خلازیر تأکید و بیان کرد: در راستای رفع موانع و مشکلات این محدوده در ناحیه سه جلسات مستمری با موقوفه مروی برگزار و موضوعات شناسایی و به پیشنهادات خوبی منتج شده که امید است با تداوم فعالیت های پژوهشی تصمیمات اجرایی انجام و خلاء ها پر شود.
استفاده از ظرفیت شهر آفتاب، ارائه طرح نهایی بوستان بزرگ ولایت به سازمان نوسازی شهر تهران و سپس به کمیسیون ماده پنج به منظور تلاش برای توسعه و آبادانی این منطقه از دیگر مباحث مطرح شده توسط شهردار منطقه در این جلسه بود.
در ادامه محمد منان رئیسی رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران ضمن قدردانی از مشارکت این منطقه در اجرای پروژه های مطالعاتی به تشریح سه سیاست جدید این مرکز در تدوین پژوهش ها شامل توجه به مبانی و آموزه های آیینی و رویکرد تمدنی، فعال کردن شبکه نخبگان هیئت اندیشه ورز به منظور بهره مندی از ظرفیت فکری آنها در حل مسائل شهری به نفع شهر و شهروندان، و نیز ایجاد کمیته کاربست به منظور عملیاتی کردن نتایج حاصل از پژوهش ها که معیاری در نظام ارزیابی عملکرد مناطق محسوب می شود، پرداخت.
براساس این گزارش در این جلسه ضمن ارائه پروژه مطالعاتی محله خلازیر توسط معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا، از مسئولین اجرای طرح مطالعاتی محله خلازیر در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و شهرداری منطقه از سوی شهردار منطقه ۱۹ با اهدای لوح تقدیر شد.