ایکوپرس- دکتر مهدی خطیبی در نشست با انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودروی کشور، افزود: افزایش تیراژ تولید و نیز تغییر ترکیب تولید از خودروهای زیان ده به سمت خودروهای سودده از موضوعات بسیار مهمی است که در دست اقدام قرار دارد.
وی با تاکید بر لزوم همکاری دو سویه میان خودروسازان و قطعه سازان، اظهار کرد: قطعه سازی کشور یکی از حوزه های صنعت خودرو برای حضور در بازارهای جهانی است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه جمع آوری خودروهای دارای کسری قطعه، از اولویت های اصلی این خودروساز به شمار می رود، بیان کرد: در حال حاضر تعداد خودروهای دارای کسری قطعه به حدود ۷۰ هزار دستگاه در دو هفته اخیر کاهش یافته و طبق برنامهریزی تا پایان سال به ۴۰ هزار دستگاه خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه مدیریت اقتصادی ایرانخودرو از موضوعات ضروری حال حاضر این صنعت به شمار میرود، عنوان کرد: در حال تلاش هستیم تا در سال آینده ایران خودرو عاری از هرگونه زیان باشد. طبق برنامهریزیهای صورت گرفته، در سال آینده بخش زیادی از تولیدات، متعلق به خودروهای سودده خواهد بود.
دکتر خطیبی با اشاره به اینکه کاهش قیمت تمام شده تولید، از سیاستهای ایران خودرو به شمار میرود، اظهار کرد: ارتقای کیفیت و توسعه محصولات از جمله موضوعاتی است که با جدیت دنبال میشود.
کاهش ارزبری سالانه ۴۰۰ میلیون یورو در صورت اتمام پروژههای پنج میز ساخت داخل
در ادامه این نشست، دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور با اشاره به تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار، گفت: در این شرایط، سود حاصل از تفاوت قیمت خودرو، در جیب سوداگران و واسطه گران می رود و مشتریان واقعی خودرو مغفول واقع می شوند.
آرش محبی نژاد، افزود: در بازار خودرو دست کم ۵۵ هزار میلیارد تومان رانت حاصل از اعمال قیمت دستوری در دوره شش ماهه از ابتدای خرداد تا انتهای آبان ۱۴۰۰ توزیع شده است. تا پایان سال گذشته رقم این رانت، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بود و جمع رانت شکاف بازار تا پایان شش ماهه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۷۵ هزار میلیارد تومان می شود.
به گفته وی، قیمت تمام شده خودرو باید بر مبنای بهای تولید و هزینه های عملیاتی و مالی واقعی و با در نظر گرفتن یک سود منطقی مشخص شود، تصریح کرد: قیمت گذاری به شکل دستوری و فروش خودرو به مبلغی پایین تر از قیمت تمام شده، موجب زیان دهی خودروساز و قطعه ساز، مشابه وضعیت کنونی و در بلند مدت منجر به ورشکستگی و تعطیلی بنگاه های تولیدی در صنعت خودرو خواهد شد.
محبی نژاد کاهش ارزبری تحقق یافته طی پنج میز ساخت داخل تاکنون را ۲۱۳ میلیون یورو در سال دانست و اظهار کرد: در صورت تکمیل تمامی پروژههای پنج میز، کاهش ارزبری به سالانه ۴۰۰ میلیون یورو خواهد رسید.
کیفیت محصولات افزایش خواهد یافت/ حفظ حقوق سهامداران اولویت ایرانخودرو
برچسب ها
این مطلب بدون برچسب می باشد.
محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور : دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه كشور است
امید سحرخیز معاون بازرس ویژه رییس جمهور : تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان نقطه قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی
تحول در صنعت معدن با جذب نخبگان و دانش بنیانها
اقتصادوتجارت : رئیس هیات عامل ایمیدرو: پیشرفتی که سالهای اخیر در صنعت معدن صورته گرفته است بدون حضور افراد نخبه و شرکت های دانش بنیان ممکن نبود.
دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه كشور است
اقتصادوتجارت : تیرآهن های بال پهن تولیدی ذوب آهن اصفهان نقطه عطف ساختمان سازی ایمن به ویژه در بلند مرتبه ها برای کشور محسوب می شوند که این دستاورد بزرگ، به واقع قابل تقدیر است.
تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان نقطه قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی
اقتصادوتجارت : امید سحرخیز معاون بازرس ویژه رییس جمهور ضمن حضور در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو و بازدید از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان شامل انواع مقاطع فولادی و ریل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان نقطه قوت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و در این فرصت شایسته می دانم به همه کارگران و مهندسین پر تلاش ذوب آهنی خدا قوت بگویم و برای این عزیزان آرزوی توفیق روز افزون دارم.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.