بررسی نحوه بهره‌برداری از سامانه‌های هشدار سریع زلزله، سیل و مخاطرات هواشناختی
بررسی نحوه بهره‌برداری از سامانه‌های هشدار سریع زلزله، سیل و مخاطرات هواشناختی
اقتصادوتجارت : جلسه پيگيري اجراي بند 17 مصوبات نخستين جلسه ستاد پيشگيري، هماهنگي و عمليات پاسخ به بحران كلانشهر تهران و در راستاي تهيه و تنظيم نظام‌نامه بهره‌برداري تخصصي از سامانه‌هاي هشدار سريع زلزله ، سيل و مخاطرات هواشناختي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، دکتر علی نصیری سرپرست سازمان در این نشست با اشاره به وضعیت لرزه‌خیزی شهر تهران و احتمال وقوع مخاطرات دیگر در پایتخت بر ضرورت حرکت در مسیر درست به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از مخاطرات تاکید کرد و گفت: نمی‌توانیم صبر کنیم تا فرایند نصب شتاب‌نگارها به پایان برسد و بعد از آن سامانه هشدار سریع زلزله فعال شود. با توجه به این که زمان وقوع زلزله مشخص نیست و شهر تهران روی گسل‌های زیادی قرار گرفته است، باید با همین تعداد شتاب‌نگار سامانه را فعال کرده و رویکردی پیش‌دستانه اتخاذ کنیم.

وی افزود: این رویکرد پیشگیرانه به منظور افزایش ایمنی در شهر و حفظ جان شهروندان ضروری است، در نتیجه باید نظام‌نامه بهره‌بردای تدوین و اجرایی شود.

در این جلسه همچنین مجتبی حسینی معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان نیز گزارشی از وضعیت سامانه‌های هشدار سريع زلزله ، سيل و مخاطرات هواشناختي در شهر تهران ارائه داد و به تشریح کارکردهای این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آنها در زمان وقوع حوادث پرداخت.