پیش بینی بحران و کنترل آب های سطحی منطقه هجده در نخستین بارش پاییزی
پیش بینی بحران و کنترل آب های سطحی منطقه هجده در نخستین بارش پاییزی
اقتصادوتجارت : شهردار منطقه 18 از مدیریت کامل آب های سطحی و مسیل های مهم در روزهای بارانی و آماده باش نیروهای شهرداری منطقه با توجه به بارش نخستین باران پاییزی خبر داد و گفت : با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در ماه های گذشته و پیش بینی های صورت پذیرفته مطابق اعلام سازمان هواشناسی، اقدامات لازم جهت پیشگیری از بحران ناشی از بارش باران پاییزی در منطقه هجده مدیریت شده است و معاونان، مدیران و شهرداران نواحی شهرداری منطقه 18 در آماده باش کامل به سر می برند.


به گزارش اقتصادوتجارت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸ – دکتر یعقوب هوشیار گفت : برای پیشگیری از بروز مسائل و معضلات در سطح منطقه علی الخصوص رسیدگی و رفع موانع معابر شهری در مواقع بارندگی، تدابیر و دستورات لازم برای واحدها، اکیپ‌های خدماتی و عملیاتی صادر شده است و خوشبختانه آبگرفتگی مستمر در معابر و چاه‌های جذبی نداشتیم.
وی افزود : در راستای افزایش ایمنی و آرامش بیشتر، تسهیل در عبور و مرور، پاکیزگی شهر و پیشگیری از آبگرفتگی در محورها و معابر شهری به ویژه در زمان بارندگی، نیروهای خدمات شهری و ۱۳۷ به صورت شبانه روزی در حال لایروبی انهار و کانال های سیل گیر همچون “قوری چای” و “کانال فیروز بهرام” و جمع آوری زباله و ضایعات هستند. همچنین با توجه به قرارگیری معابر پر تردد آیت اله سعیدی و آزادگان در محدوده منطقه هجده تهران دو اکیپ مستقل تحت نظارت شهرداران شب منطقه و نواحی با اختیار ویژه برای لایروبی انهار حاشیه مسیرها و معابر اصلی در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.
شهردار منطقه هجده اظهار داشت: مشکل آبگرفتگی و ساماندهی آب های سطحی موضوعی است که باید مورد ارزیابی قرار گیرد، به این منظور انجام عملیات لایروبی جوی های معابر، نظافت کانال ها، دریچه ها و انهار به خصوص معابر اصلی به صورت ویژه با محوریت نواحی به صورت مستمر در حال اجراست.
مدیر ارشد شهری منطقه هجده تاکید کرد:‌ با توجه به شدت بالای ریزش نزولات جوی و سرمای هوا، به اداره اجتماعی معاونت امور فرهنگی و اجتماعی منطقه ۱۸ ماموریت داده شده است تا با انتقال افراد بی سرپناه به گرمخانه های سطح منطقه، نسبت به اسکان و نگهداری از شهروندان بی سرپناه اقدامات لازم به عمل آید.
یعقوب هوشیار تأکید کرد: جلب رضایت شهروندان یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین اهدافی است که شهرداری منطقه در قالب برنامه‌های جهادی برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند.