همزمان با افزايش ساعت طرح ترافيك در صورت افزايش مسافران مترو، قطار فوق العاده اعزام مي شود
همزمان با افزايش ساعت طرح ترافيك در صورت افزايش مسافران مترو، قطار فوق العاده اعزام مي شود
اقتصاد و تجارت : مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از تمهیدات شرکت بهره‌برداری مترو همزمان با افزایش ساعت طرح ترافیک از دهم آبان ماه سال‌جاري خبر داد.

به گزارش اقتصادوتجارت به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ علی عبداله پور با اشاره به اينكه مترو يكي از مهمترین وسايل حمل و نقل عمومي در شهر تهران است و استفاده شهروندان از آن باعث کاهش ترافیک و آلودگي هوا خواهد شد گفت: در حال حاضر بخاطر شرايط كرونا و رعايت فاصله اجتماعی، سرفاصله حركت قطارها با حداقل زمان ممکن اجرا مي شود و اين روند همزمان با افزایش ساعت طرح ترافیک نيز ادامه خواهد داشت.
وی تصريح كرد: اگر با روند افزايشي مسافر در ايستگاه های خطوط هفتگانه و واگن هاي مترو روبرو شويم با تمام توان و ظرفيت خدمات رسانی مي كنيم و در صورت لزوم قطارهای فوق‌العاده را برای جابجایی مسافران نيز اعزام خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه، حدود ۲۵ درصد از قطارها معمولا به علت تعميرات خارج از سرويس دهي مي باشند گفت: در حال حاضر ۱۶۱ قطار از ۱۷۱ قطار موجود در خطوط هفتگانه مترو فعال هستند و با توجه به اینکه ساعات طرح ترافیک افزایش می یابد، زمان تعمیر قطارها نیز سرعت خواهد یافت.
عبداله پور با اشاره به اینکه اقدامات و تمهیدات لازم برای حضور شهروندان در شهر زیرزمینی پیش‌بینی شده است افزود: بر اساس تجربیات سنوات گذشته در نخستين روزهاي اجراي زمان افزایش ساعت طرح ترافیک؛ مترو با استقبال مسافران روبرو مي شود.
وي خاطرنشان كرد: شاید پيش بيني افزايش مسافر فقط برای روزها و هفته‌های نخست افزايش ساعت طرح ترافیک باشد اما به تدریج آمار کمتر شده و به وضعیت نرمال برسيم. از شهروندان نيز درخواست داریم هنگام استفاده از مترو، به لزوم رعايت پروتکل های بهداشتی توجه داشته باشند.