رویکرد مجلس حمایت از تولید داخل به ویژه خودروسازی است
رویکرد مجلس حمایت از تولید داخل به ویژه خودروسازی است
اقتصادوتجارت : نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به آغاز تولید انبوه تارا اتوماتیک و محصول کراس اوور K۱۲۵ ایران خودرو، این اقدام را ارزشمند توصیف کرد و گفت: صنعت خودروسازی به رغم همه مشکلاتی که با آن مواجه است، روند رو به رشدی دارد و در حال ارتقای کیفیت است.

سید نظام الدین موسوی با بیان این‌که در چند سال اخیر، مقام معظم رهبری بر موضوع تولید داخل تاکید ویژه‌ای داشتند، افزود: صنعت خودروسازی با وجود همه مسایل و مشکلات و تحریم ها، نمادی از خودباور و توان تولید داخل را به نمایش گذاشتند.
وی با بیان این‌که تاکید و تلاش ما در مجلس شورای اسلامی حمایت از تولید داخل و مانع زدایی از موانع تولید و به ویژه تولید خودروسازان است، اظهار کرد: به واسطه این‌که تولید، اصلی‌ترین مولفه اقتصاد یک کشور است و رشد اقتصادی یک کشور وابسته به تولید و اشتغال است، اگر در این زمینه سیاست گذاری های دقیق و درستی داشته باشیم و از تولید در ابعاد مختلف آن حمایت کنیم، حتما هم رشد اقتصادی خوبی خواهیم داشت و بر بحران هایی مانند بحران اشتغال فائق خواهیم آمد و هم صادرات رو به افزایش خواهد گذاشت و تراز تجاری ما از این طریق می تواند مثبت شود.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: بر همین اساس، ما تنوع در محصولات کارخانه‌ها و بنگاه‌های داخلی به ویژه ایران خودرو را به فال نیک می گیریم و از آن حمایت می کنیم. امید است صنعت خودروسازی ما با این تنوع و ارتقای کیفیت در محصولات خود بتواند در ابتدا به بازارهای جدیدی دست یابد و هم بر تحریم ها فائق آید و بتواند در داخل و خارج از کشور نظر مردم را به خود جلب کند.
سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی هم چنین اظهار امیدواری کرد، مشکلات موجود در صنعت خودروسازی که هرازچندگاهی موجب نگرانی و گلایه های مردم می شود، برطرف شده و بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که صنعت خودروسازی ما در منطقه الگوی تولید به شمار رود

خبرنگار : ستار غفاری