چهره بهاری منطقه ۲٠ برای استقبال از نوروز ۱۴٠۳
چهره بهاری منطقه ۲٠ برای استقبال از نوروز ۱۴٠۳
اقتصادوتجارت : سیمای شهری منطقه ۲٠ در آستانه سال نو با هدف آماده سازی محلات برای استقبال از نوروز و بهبود کیفیت زندگی با اجرای بازپیرایی، زیباسازی، پاکسازی،بهسازی منظر شهری و کاشت نهال و گل های فصلی، بهاری شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲٠؛ رضا شنگی اظهار داشت: در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۹ اسفند ماه به منظور آماده سازی شهر برای استقبال از بهار و بهبود فضاهای سبز شهری، عملیات کاشت ۲۶ هزار درخت و درختچه،کاشت بیش از ۲هزار و ۳٠٠ مترمربع گل های رنگارنگ و۵۵ هزار و ۴٠٠ گلدان در فضاهای سبز شهری، توزیع بیش از ۳ هزار و ۸۵ اصله نهال بین شهروندان و بیش از ۸۵ هزار و ۵۵٠ مترمربع واکاری و بازپیرائی فضاهای سبز انجام شده است.

🔺وی افزود: در راستای زیباسازی و پاکسازی المان های شهری، رنگ آمیزی ۱۷٠ هزار متر جداول، رنگ آمیزی ۶۵۵ عدد از المان های شهری، رنگ آمیزی بیش از ۴هزار و ۵۶٠ متر نرده، نظافت و شستشوی۲۴۰ ایستگاه اتوبوس، نظافت و شستشوی ۲۴۴ هزار و ۶۲٠ متر جداول، نظافت و شستشوی بیش از۵٠ هزار و ۳۱۲ متر نرده و گاردریل، بهسازی ۳هزار مترمربع جداره شهری، پاکسازی ۷ هزار مترمربع جداره ها، نظافت و آماده سازی ۱۷ بوستان و میدان، شستشو و رنگ آمیزی ۴۲کیوسک شهری، رنگ آمیزی ۷ پل عابر پیاده، رنگ آمیزی ۵۸۰عدد مخزن و زیرمخزنی و رنگ آمیزی ۱۶ عدد آبنما انجام شده است.

🔺شنگی اظهار داشت: به منظور بهبود شرایط رفاهی مکان های عمومی و دلپذیرتر بودن فضاهای استراحتگاهی بوستان ها، ایمن سازی ۵۸ بوستان، ترمیم و تعویض ۶۶٠ مترمربع کفپوش زمین بازی، ترمیم و رفع نقص ۹۷ عدد مبلمان بوستان ها، ترمیم ۶۸ عدد وسایل بازی کودکان، ترمیم و تعویض ۳۱ عدد ست ورزشی، ترمیم و تعویض ۳۸ عدد مبلمان شهری، انجام شده است.

🔺وی تعمیر ۶۲۰ عدد مخزن زباله، حذف ۱۵٠ عدد زوائد فیزیکی و رفع نقص ۱۷۴ برج نوری و روشنائی در راستای ارتقاء زیبایی نمای شهر را از دیگر اقدامات اجرای طرح استقبال از بهار عنوان کرد.

🔺شنگی بیان کرد: در راستای فضاسازی شهر برای نوروز، ۲٠ هزار متر آذین بندی، جانمائی ۴٠ عدد المان هنری (تخم مرغ رنگی و احجام نوروزی و نوری) و تعویض ۳٠٠ مترمربع پرچم بزرگ و الوان اجرا شده است.

🔺شهردار منطقه با اشاره به اینکه طرح استقبال از بهار ۱۴٠۳ از۵ بهمن ماه آغاز شده است و تا۱۵ فروردین ماه ۱۴٠۳ ادامه د‌ارد، گفت: این طرح در ۴ بازه زمانی شامل ۵ تا ۲۵ بهمن ماه، ۲۶ بهمن تا۱۵ اسفند ماه، ۱۶ تا ۲۹ اسفند ماه ۱۴٠۲ و ۱ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴٠۳ برنامه ریزی شده است.