اقتصادوتجارت : طی یادداشتی که توسط محمد حسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بانک صنعت و معدن در خبرگزاری تسنیم منتشر شد به نقش روابط عمومی ها در بازطراحی مدل کسب و کار سازمان پرداخته شد که در ادامه آمده است:
تحولات روز افزون جهانی، رشد شتابان فناوری و محیط مملو از تغییر، برنامه ها و اقدامات سازمان ها را تحت تاثیر قرار می دهد و این تغییر شامل موجهایی از اختلال در عملکرد، فناوری، پایداری و پویایی سازمانها است و روابط عمومی ها نیز به عنوان بخشی از این اکوسیستم جدای از این تغییرات نبوده و به عنوان یکی از بازیگران اصلی کارآفرینی در سازمانها، فرصتهای جدیدی برای داشتن یک برنامه جامع ارتباطی بمنظور تحقق نوسازی مدل کسب و کار خود خلق و مورد استفاده قرار دهند و همچنین تهدیدهای ناشی از این تغییرات را مدیریت کنند.