پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها/ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی از اولویت های مدیریت شهری منطقه ۴
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها/ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی از اولویت های مدیریت شهری منطقه ۴
اقتصادوتجارت : شهردار منطقه 4 تهران از اجرای طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی در سطح منطقه و رسیدگی به اولویت های این طرح خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، علی اصغر کمالی زاده با اعلام این خبر گفت: در ادامه دستورالعمل شهردار محترم پایتخت درخصوص حذف شهر از چهره زباله گردان، کتفی کولی ها و عوامل غیرمجاز پسماند عملیات شناسایی این موارد با مسوولیت اداره بازیافت نواحی ۹ گانه و همکاری عوامل معبربان، شهربان و خودروهای پیکاپ و نظارت رییس اداره پسماند منطقه بصورت شبانه روزی انجام شد.
▪️وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که همواره از اولویت های مردمی به شمار آمده و مدیریت شهری را از آن مطلع کرده و از ایشان انتظار توجه و رسیدگی داشته اند، زباله گردها و چرخ های دستفروشان زباله و پسماند بوده است، در این راستا این امر به صورت یک اولویت برای شهروندان و مدیران شهری در این طرح به صورت جدی پیگیری شد.
▪️وی افزود: در این راستا از ابتدای این طرح گسترده ۵۵۹ مورد کتفی کولی و چرخ زباله، ۳۷ مورد خودرو غیرمجاز حمل و نقل پسماند و ۷۲۵۰۵ کیلوگرم پسماند جمع آوری شده است.
کمالی زاده اعلام داشت: در این عملیات طبق آمار و گزارش های اداره پسماند معاونت خدمات شهری منطقه، تناژ بار جمع آوری شده از کتفی کولی ها بیش از ۵ هزار کیلو بصورت روزانه بود.

کمالی زاده افزود: پسماندهای جمع آوری شده پس از تحویل به ایستگاه بازیافت واقع در محله حکیمیه منتقل شده و خودروهای توقیفی متخلفان توسط شهربان و‌ یگان حفاظت به پارکینگ هدایت شده و در نهایت به آنها جریمه تعلق گرفت.