فولاد خوزستان به ۲۸ کشور دنیا صادرات دارد
فولاد خوزستان به ۲۸ کشور دنیا صادرات دارد
اقتصادوتجارت : رضا وکیلی، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان در دومین روز از ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در نشست خبری گفت: در سال گذشته این شرکت بیش از ۱.۳ میلیون تن از محصولات خود را به بیش از ۱۰ کشور صادر کرده است. فولاد خوزستان با توجه به دسترسی به آب‌های آزاد، صادرات محصولات را در دستور کار دارد و حوزه صادرات محصولات این شرکت رشد داشته است.

وکیلی درباره پروژه کارخانه زمزم ۳ بیان کرد: فولاد خوزستان با بهره‌برداری از پروژه زمزم ۳، پیش‌فروش محصول خود را از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز کرد و ۲۷۰ هزار تن آهن اسفنجی را به فروش رساند. فولاد خوزستان ۵۰۰ هزار تن خرید آهن اسفنجی انجام می‌داد که با راه‌اندازی زمزم ۳ این نیاز مرتفع شد.

وی افزود: در فضای تحریمی، این شرکت به بیش از ۲۸ کشور دنیا صادرات انجام شده است و آمار صادراتی این شرکت در همین فضای تحریمی اتفاق افتاده است.

توسعه بازار فولاد خوزستان با یک میلیون تن آهن اسفنجی

رضا وکیلی، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد خوزستان، بیان کرد: فولاد خوزستان با بهره‌برداری از پروژه زمزم ۳، تولید آهن اسفنجی را ۱٫۷ میلیون تن افزایش داده که بخشی از آن را برای تولید بیلت و اسلب مصرف خواهیم کرد. و حدود یک میلیون تن را برای فروش در نظر گرفتیم.

او ادامه داد: از این مقدار حدود ۳۰۰ هزار تن برای بازارهای صادراتی است که بازاریابی‌های آن صورت گرفته و حدود ۷۰۰ هزار تن نیز برای بازارهای داخلی.

وکیلی در خصوص بازارهای صادراتی عنوان کرد: بازار آهن اسفنجی با بازار بیلت کمی متفاوت است. بیلت در بیشتر نقاط دنیا استفاده می‌شود اما آهن اسفنجی بازارهای محدودتری دارد که به کشورهای عمان، پاکستان، عراق و هندوستان امکان صادرات وجود دارد.